pondělí 3. června 2024

2023: 100 věcí, které mi udělaly radost

Nazdárek kašpárek! V mém aktuálním rozpoložení mě tahle myšlenka nejdříve vyděsila. 100 věcí, které mi v roce 2023 udělaly radost? Co takhle 1000 věcí, které se fakt nepovedly? Nebylo by to jednodušší? Výstižnější? Ale vzápětí se z hloubi moře mojí paměti začaly vynořovat střípky docela hezkých vzpomínek. Začala jsem si prohlížet fotky z loňska a nakonec jsem dospěla k tomu, že to přece jen bude hračka, a hlavně úžasná psychohygiena. Není lepšího rozloučení s uplynulým rokem, než vyzdvihnout to dobré, co nám přinesl. Radosti jsou řazeny chronologicky, jak přicházely v průběhu roku. 

1. Nový rok na Šumavě. Odjet do klidu, ticha na místo, které máme tak rádi, se ukázalo jako nejlepší nápad. Tradiční novoroční procházka v kulisách šumavského lesa byla balzám.

2. Barva roku - Viva Magenta.

3. Moje narozeniny, které s tím, jak děti rostou, dostávají úplně nový rozměr. Dojímá mě, jak na mě myslí a snaží se vymyslet, vyrobit něco speciálního, co by mě potěšilo.

4. Že se z dětí pomalu ale jistě stali malí lyžaři. Jejich nadšení a zápal nebral konce.

5. Stelly nadšení z nového kola. Chtěla na něm jezdit všude a pořád.

6. Úspěšná zimní sezóna v Městečku. Uspořádaly jsme nesčetně narozeninových oslav a otevřely velmi úspěšný chovatelský kroužek.

7. Tobíkova oslava osmých narozenin. Oslava snů se všemi kamarády a rodinou.

8. Ples Notiček.

9. Dětské hudební duo - Tobík flétna, Stella zpěv. Nacvičili společně několik písní a s jednou dokonce vyhráli druhé místo v táborové soutěži.

10. Jaro.

11. Velikonoce - tradiční velikonoční bojovka, výlet do zooparku Zájezd, barvení vajíček, pečení beránka a koledování. Zkrátka všechno, co k Velikonocům patří, pro mě jsou oslavou jara a nového života.

12. Stellinky úspěšný zápis do 1. třídy.

13. Nové brýle. Konečně jsem se po několika letech dokopala ke změně.

14. Nabídka otevření Městečka v Praze.

15. Manu. Babička si pořídila štěňátko, i když je to spíš čert v psím kožichu. 

16. Tobískův první koncert.

17. První Tobíkova a Stellinky Dobřichovická míle.

18. Pozvání na oslavu 100 let Disney od Albatrosu. 

19. Jarní pobyt ve Špindlerově Mlýně. Konkrétně jsme strávili prodloužený víkend v Aqupark & Hotel Špindl a byla to paráda.

20. Benecko. A vnitřní lanové centrum. 

21. Návštěva Zoo Dvůr Králové. Naposledy jsme v ní byly, když byl Tobíkovi rok a půl. Ten pokrok je neskutečný. 

22. Nosorožci. Ti si zaslouží svůj vlastní bod.

23. Výstup na Novoměstskou radniční věž s tatínkem.

24. Tulipány.

25. 1. Máj, který tradičně trávíme s rodinou.

25. Besídka ke Dni maminek ve školce. 

26. Účast dětí na atletických závodech. 

27. Můj návrat k divadlu. Rozhodli jsme se, že (si) opět po roční pauze budeme hrát. Měla to být naše společná zábava, ale Kamil si svou účast nakonec rozmyslel.

28. Dětí první samostatný výjezd na vystoupení se souborem. 

29. Spolupráce s Albatrosem, která je dlouhodobá a velmi si jí vážím. 

30. Svět knihy. Pro mě první a rozhodně ne poslední návštěva. Popravdě jsem se vždycky trošku bála, co se mnou tolik knih na jednom místě udělá. Odcházela jsem s pár skvělými úlovky (musela jsem se teda hodně krotit) a jeden den byl fakt málo.

31. Máje. A celá šňůra vystoupení.

32. Focení pro Sharkinthepark. Byl to skvělý zážitek, díky kterému jsem se spřátelila s Bárou, jejíž značku milujeme a nosíme už několik let.

33. Nová červená parka od Sharkinthepark.

34. Nová červená čepice od Sharkinthepark, kterou jsem si vzápětí musela doobjednat, protože mi pořád ležela v hlavě.

35. Stellinky šesté narozeniny a oslava na zahradě.

36. Vystoupení dětí v muzikálku Tři bratři.

37. Stelly závěrečné taneční vystoupení. 

38. Tobíkův nový letní sestřih. 

39. Oslavy všech kamarádů venku i uvnitř. 

40. Sousedský jarmark, kde se mísily krásné věci s květinami a moc hezkou dílničkou pro děti, které i přes ne zcela příznivé počasí nechtěly domů.

41. Stelly tablo.

42. Dlouhé dny na zahradě nebo na hřišti. 

43. Tobíkův školní plavecký výcvik.

44. Nové auto.

45. Stelly pasování na prvňačku.  

46. Holoubci, kteří si postavili hnízdo přímo pod naším kuchyňským oknem. Vylíhla se jim ptáčátka. Bohužel to nedopadlo. Jednoho rána jsme přišli a hnízdo bylo prázdné. 

47. Zahradní grilovačky. Strašně ráda jím přes léto venku. Vlastně jsem a dělám cokoliv ráda venku.

48. Přespání na Slovinsko-chorvatských hranicích v apartmánu na konci světa cestou k moři.

49. Masážní křeslo, které bylo součástí vybavení apartmánu a div jsme se o něj všichni nepoprali.

50. Návrat do Živogošće Porat. Na místo, které už pro nás napořád bude takovým druhým přímořským domovem.

51. Chobotnicový salát.

52. Běh. Aneb 50x a stále poprvé v mém podání. Mám za sebou ale zatím nejúspěšnější sezónu, tak mi držte palce. 

53. Most na Pelješac. Ten most je fenomenální a velmi usnadnil a urychlil spoj mezi pevninou a Pelješacem.

54. Ston. Tohle historické město jsem si přála navštívit už dlouho. Díky novému mostu a snadnější cestě se mi to konečně splnilo. Je to nádhera. Staré hradby, centrum, úzké uličky, ta atmosféra!

55. Prapratno. Krásná písčitá pláž s pískem a neskutečně modrou vodou. Tak vyhlášená, že tam byla hlava na hlavě, přesto to dle mého stálo za to.

56. Paddleboarding. Na chvíli si jentak ujet někam po vodě. Miluju, když je moře jako rybníček, je vidět na dno ještě i daleko od břehu, člověk si sviští a pod ním proplouvají hejna ryb. 

57. Split. Sami dva bez dětí. Bezcílné toulání uličkami. Pravý bleší trh včetně těch blech.

58. Tradiční výlet lodí s rodiným přítelem na Hvar. Koupání na Mlacse a vynikající oběd v Sućuraj.

59. Imagine Dragons. 

60. Termály Laško ve Slovinsku. Pokaždé, když objevíme další kousek téhle nádherné zěmě, se neubráníme koketování s tím, jaké by to bylo se tam přestěhovat.

61. Návraty domů. Všude dobře, doma nejlíp.

62. Tobíkova škola v přírodě. Ta nás ale vzápětí i vytrestala, protože se tam děti parádně promořily a první tři týdny prázdnin jsme pak strávili doma.

63. Divadlo. Přátelé, druhá rodina.

64. Tobískovo vysvědčení! 

65. Kniha Kde jsi, když nejsi. Tady se to prostě nějak potkalo.

66. Letní koupačky.

67. Nová přátelství, vztahy, které jsou na celý život.

68. Letní superúplňky.

69. Dobré výsledky na kardiologii. 

70. Salzburg, Rakousko s přáteli. 

71. Vysokohorské túry.

72. Salzburská zoo, která mimo jiné chová nosorožce. Je menší, ale krásná.

73. Ve státním zájmu. Skvělá divadelní komedie. 

74. Oslava 100let našeho divadelního souboru.

75. Stelly první vypadlý zub. Už to začínalo vypadat, že to do začátku školy nestihne, ale vypadl uprostřed července v divadle.

76. Výlet do Zoo Praha a návštěva Rezervace Dja - nového pavilonu goril.

77. Legiovlak. Velmi obohacující, smysluplná a důmyslná výstava.

78. Holčičí večírky. Nebylo jich mnoho, ale všechny stály za to!

79. Výlet do Zoo Plzeň.

80. Nadšení dětí z letních táborů a soustředění.

81. První společná dovolená u moře bez dětí za posledních 9let. Děti odjely na 12 dní na soustředění a my seděli doma u stolu, koukali se na sebe, až jsme si řekli, že bysme to mohli zkusit. Odletěli jsme na týden na Krétu a byla to dovolená, co měla všechno. V dobrém i ve zlém. Nebyla lepší ani horší. Byla jiná. 

82. Jezero Kournas. To si rozhodně zaslouží samostatný bod. Kdybych měla něco z naší dovolené opravdu doporučit, je to návštěva tohohle místa. A to jsme objeli většinu těch doporučovaných na západě ostrova (Elafonisi, Paleochora, Balos...). Plavání v průzračné vodě s želvami, šlapadla, úžasná atmosféra.

83. Koncert Tomáše Kluse na Biotopu v Radotíně. Nádherná přátelská atmosféra a starý dobrý Tomáš.

84. Stellinky první školní den. Nemůžu uvěřit, že obě moje děti už chodí do školy!

85. Fany fest s kolegyňkami a kamarádkami.

86. Procházky do lesa se psem. 

87. Areál Nový rybník v Příbrami. Naprosto úžasné místo pro koupání, sporty a volnočasové aktivity.

88. Sokolrace - poměrně náročný lesní závod, který děti zdolaly v naprosto neuvěřitelných časech. Stella druhá ve své kategorii. Tobík čtvrtý.

89. Chytré hodinky. Nejdřív jsem si nebyla úplně jistá, ale využívá je velmi a jsem za ně moc ráda.

90. Watsu. Moje poprvé. Naprosto neuvěřitelný, vesmírný zážitek. Jedná se o terapii v teplé vodě, při níž zažíváte stav bez tíže.

91. Kulturní komise. Parta velmi schopných a nadšených lidí, která ve svém volném čase dělá velké věci pro ostatní. Je mi ctí být součástí.

92. Jóga. Nový prostor přinesl nové možnosti a s ním i skvělé lektory a ještě lepší lekce. 

93. Podzimní prázdniny u Zell am See. Navštívili jsme soutěsku Sigmund-Thun-Klamm, prošli jsme se okolo jezera Klammsee, nechali jsme se vyvést k vysokohorským přehradám Mooserboden. Další den jsme si udělali výlet do Wild & Adventure Parku Ferleiten. A poslední den jsme se vydali přes alpský Golden Gate Bridge na stezku v korunách stromů. Byla to opravdu zážitky nabytá, nezapomenutelná dovolená. Vše můžeme vřele doporučit, ale ty přehrady jsou jestě o level výš než zbytek.

Rakousko Kaprun Hochgebirgsstauseen Verbund
94. Harry Potter Kouzelnický almanach. Prostě už pro ty HP věci budu mít asi slabost napořád, no...

95. Přijetí Stellinky do jezdecké akademie. 

96. Naše první dostihy - Velká cena prezidenta republiky - a setkání s panem prezidentem.

97. Croctober a oslava narozenin Urbanluxu. Jsme hrdou součástí #crocsfamily už řadu let.

98. Eliptický trenažér. Proč jsme si to nepořídili už dávno?

99. První vernisáž mojí neteře. 

100. Koncert Emmy a Jordana ve Fóru Karlín. 

101. Vánoční focení. Už tradičně s Danou Batíkovou.

vánoční focení 2023

102. Advent. Od koncertu první adventní neděli, přes pečení, vánoční dílničky, vánoční trhy, zdobení stromečku až po Štědrý den.

103. Mikulášský pobyt v Pekle Čertovina. O Pekle se nedá vyprávět, Peklo se musí zažít. Tak pod to bych se podepsala i vlastní krví. Byl to opravdu velký zážitek, rozhodně se tam s dětmi vypravte. Na Mikuláše, který do Pekla přijíždí na saních tažených koňmi, je ta atmosféra obzvlásť pohádková.

104. Silvestr s přáteli.

PS: U 30. jsem si říkala, že je to v háji, že už jsem skoro v létě a těch 100 nedám. A nakonec jsem o 4 přetáhla, ale to mi snad odpustíte, když máme ten rok se čtyřkou na konci. :)

PSS: Kolikrát už jste letos na konci lednového data napsali trojiku?

PSSS: Článek jsem napsala 13.1.2024, ale můj problém s dokončováním věcí se projevil v mojí neschopnosti přidat do něj adekvátní fotky. Takže téměř po půl roce je po velmi zdlouhavém a bolestivém porodu na světě! :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji ♥