pátek 30. prosince 2011

Once upon a time

Jestli byste si měli do nového roku dát nějaké předsevzetí, tak je to rozhodně: 
"Podívám se alespoň na pilotní díl nového seriálu ABC Once upon a time."
Mě navnadil už trailer. :-)


Po shlédnutí prvního - pilotního - dílu se ve mně mísilo naprosté nadšení s obavami. Linie příběhu mi přišla jasná a bála jsem se, že se autoři budou snažit děj co nejvíce natahovat, aby na seriálu vydělali a tím bude ztrácet na kvalitě. Hned druhý díl mě však z těchto obav vyvedl. Jedná se opravdu o jedinečný a skvěle promyšlený příběh. Čtyřicet minut mi snad nikdy neuteklo tak rychle! :-)

A o co vlastně běží?
Jen ve zkratce, abych vás nepřipravila o radost z překvapení. :-) 
V seriálu se mísí dvě roviny - pohádková a reálná. Nevím, zda z dalších dílů nevyplyne něco jiného, ale zatím je celý příběh postavený na pohádce o Sněhurce, které se zlá královna snaží překazit její štěstí a v seriálu zajde ještě dál než v pohádce, kterou všichni určitě znáte z dětství. Jelikož její kletba věčného spánku, kterou na Sněhurku uvrhla, byla prolomena "pouhým" polibkem, rozhodne se královna pro kletbu ze všech nejhorší. Uvězní všechny pohádkové postavy ve světě lidí, kde si nepamatují, kdo skutečně jsou. Nebyla by to však správná pohádka, kdyby se kletba nedala zlomit. Jak? 
Na to už se běžte podívat sami. :-) 
Při sledování se vrátíte do dětství - začnou se vám vybavovat všechny možné pohádky, pohádkové postavy a souvislosti mezi nimi. Je to kouzelné! 
Víte například, kdo je Rampelník nebo Jiminy Cricket? :-)
Palec nahoru dávám tvůrcům i za skvělé obsazení, které nemůžu zapomenout zmínit ba ho dokonce musím vyzdvihnout! :-) Hlavní roli - Sněhurku - ztvárnila půvabná Ginnifer Goodwin, kterou můžete znát z filmů Mona Lisa, Walk the Line nebo Až tak moc tě nežere. Mezi další známější herce, kteří účinkují v seriálu patří: Jennifer Morrison, kterou mám nejvíce spojenou s představitelkou doktorky Cameronové v seriálu Dr. House; Robert Carlyle a Josh Dallas.

Za mě zatím tedy 10/10 a doufám, že si povede stejně dobře i nadále! :-)

Trošku oficiálnější hodnocení seriálu a další názory si můžete prohlédnout ZDE!
Znáte tento seriál?
Pokud ano, budu moc ráda, když mi napíšete, jak se líbí/nelíbí vám!
A pokud ho neznáte, tak doufám, že jsem vám dala dobrý tip! :-)

zdroj: google images

5 komentářů:

  1. Ja som kukala prvý diel a nezaujalo ma to neviem no

    OdpovědětVymazat
  2. Díky za tip, už stahuju první díl a jsem zvědavá, jaký to bude :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Jeden z nejlepších seriálů, který přišel s novým a neotřelým námětem a ukazuje klasické pohádky z úplně jiného pohledu a to se mi líbí. Každý například ví, že v pohádce o Červené Karkulce byl vlk, ale nikoho už ten vlk samotný nezajímá, kde se vzal a proč tam je a v tom seriálu se vždycky zabývají tím, proč to vlastně je tak jak je, takové to "backstage" čili něco ve smyslu alternativní teorie :D no nevím jestli jsem to vymáčkla, tak jak jsem chtěla, nu což.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jo a letos na podzim se chystá nový seriál Once upon a time in Wonderland a samozřejmě, že původní OUaT pokračuje zárověň s tím novým :)

      Vymazat
    2. jj, to se mi právě taky líbí - pohádky tak trochu jinak :-) i když teď jsem nějak pár dílů neviděla, přišlo mi, že už to nějak jen natahujou...
      na nový se určitě ráda podívám, děkuji za tip! :-)

      Vymazat

Děkuji ♥