pondělí 20. dubna 2015

BABY BLOG: Devátý měsíc těhotenství - předporodní kurz, taška do porodnice, porod

Mám pocit, že vám něco dlužím.. Poslední měsíc těhotenství jako by ani nebyl. Celé to vlastně nějak moc uteklo. Ale když člověk ví, že může každou chvíli porodit a konečně poprvé spatřit své miminko, dokáží být některé okamžiky doslova mučivě nekonečné.
Tobísek necelé 4týdny po porodu.
Většinu času jsem se cítila skvěle, ale přišlo pár chvil, kdy jsem si zafňukala: už aby byl venku. Snažila jsem se být vzornou hospodyňkou, ale občas už to nešlo a nakonec se i přítel smířil s tím, že nebude mít veškerý komfort a donucen okolnostmi se do domácích prací zapojil. Litovala jsem, že jsem víc neodpočívala a nechodila se po obědě natáhnout, když by to bývalo šlo, protože pak přišlo pár nocí plných převalování téměř beze spánku a já si přišla, že nemám z čeho čerpat. Jinak jsme ale byli zdraví a v pořádku a to je nejdůležitější!
Dlouho jsem zvažovala, jestli nás mám přihlásit na předporodní kurz. Já jsem se cítila připravená, měla jsem hodně načteno a dost jsem věděla i ze školy, ale trošku mě děsilo, že přítel to bere nějak moc na lehkou váhu. Věděla jsem, že když to uslyší od někoho jiného, bude to pro něj přínosnější.  Docházet každý týden někam do porodnice, to by pro nás asi nebylo a tak jsem byla nadšená, když jsem zjistila, že centrum, kde jsem byla na kurzu Nošení dětí v šátku pořádá i intenzivní tříhodinový předporodní kurz pro páry - Partnerské předporodní setkání. Lektorka vedla kurz výborně, vyzvala nás, abysme mluvili o svých očekáváních, ale i obavách, takže nejen, že jsem si oprášila své vědomosti, ale ještě jsem otevřela svou 13. komnatu. Poznala jsem lépe sama sebe a hlavně svůj strach a o to připravenější jsem se cítila.
Falešné poplachy byly dva. Prvně jsem si myslela, že mi začíná odtékat plodová voda někdy okolo 36. týdne. Z druhého se nakonec opravdu vyklubal porod, jen to nejdřív nevypadalo..
Na první kontrolu do porodnice jsem šla až v 37. týdnu. Zdržely to jarní prázdniny u mého gynekologa. Jsem za to ráda, protože v Podolí, kde jsem byla registrovaná k porodu, jsou davy nastávajících maminek a čas objednání je opravdu hodně orientační, čeká se dlouho, takže jednou nám to stačilo bohatě. Na péči tam si ale nemůžu vůbec stěžovat.
Největší oříšek pro mě byl sbalit si tašku do porodnice. S balením mám vůbec problém. Mám zkrátka pocit, že bych mohla potřebovat všechno. Pročetla jsem různé doporučené seznamy, diskuze a pokaždé mi na hromádce něco přibylo. Nakonec toho bylo vážně hodně, ale jistota je jistota a já odmítala cokoliv podcenit. No ještě teď se musím smát, když si vzpomenu na svůj příjezd do porodnice a rychloporod, zatímco ta napěchovaná taška ani neopustila kufr auta...
Rodila jsem 38+5tt. Za celé těhotenstvá jsem přibrala 12kg. Tobík vážil 2740g a měřil 46cm, drobeček. Ale všechno jsme spolu zatím zvládli na výbornou! .)
Zajímal by vás náš porodní příběh?

13 komentářů:

  1. Posledný mesiac bol veru rýchly. Ja som rodila až v 39tt, no prišlo to uplne nečakane. Celkovo som sa citila posledný mesiac dobre, vobec som nemala pocit, že už by to malo prist. No stále som mu dohovárala, nech už sa vypýta a on posluchol a urobil tak o 10 dni skor, ako bol plánovaný termin

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jojo. a co teprve teď s mimčem, jak to utíká :) a rodila jsi tim císařem? jak se cítíš?

      Vymazat
    2. ano cisarským to bolo, neskutočne som sa bála a celý čas som sa triasla ako osika. Prvé dni po boli ubolené, no zo dna na den to bolo lepšie. A teraz možem povedať, že už asi 5 dni sa cítim dobre, jazva už len jemnučko občas zaboli.

      Vymazat
    3. páni, no to si dovedu představit, měla bych strašný strach. tak to je paráda, že se to takhle rychle hojí a že už je ti líp! ono jak má člověk tyhle milé starosti, tak na bolest i zapomene :)

      Vymazat
  2. Zajima;) ja rodila 38+2 prekotnym porodem a vlastne jsem si ani nestihla uvedomit ze rodim;) ale bylo to skvele, jen to mohlo byt vic v klidu;)

    OdpovědětVymazat
  3. zajima, napis jak to probihalo, prosim!

    OdpovědětVymazat
  4. Strašně moc mě zajímá porod. Pokud by ti nevadilo tak intimní článek sepsat, moc ráda si ho přečtu :).

    OdpovědětVymazat
  5. tak holky, já to pro vás sepíšu.. nebo že bych už se konečně dokopala k tomu videu? ale to bych se asi styděla :D

    OdpovědětVymazat
  6. Zajímá! Já jsem v 36 tt a bojím se porodu strasne! A co treba clanek o kojeni nebo o šestinedeli? Děkuji! :)

    OdpovědětVymazat
  7. V naší klinice pořádáme předporodní kurzy. Obsah záleží na požadavcích budoucích rodičů. Více tady v článku:
    http://www.cmcpraha.cz/cs-CZ/novinky/predporodni-kurz-sity-na-miru

    OdpovědětVymazat

Děkuji ♥