pondělí 27. března 2017

recept: Dort k druhým narozeninám / Zdravý nepečený cheesecake pro děti

Minulý rok měl u vás zdravý raw dort, který jsem Tobískovi připravila k prvním narozeninám, veliký úspěch, proto jsem se rozhodla podělit se s vámi o recept na narozeninový dort, který je vhodný pro malé děti, i letos. Nakonec jsem se rozhodla pro nepečený cheesecake s čerstvým ovocem. Příprava je rychlá a dort je výborný! Dorty dělám ráda sama, protože mi to za a) přijde takové hezčí, od srdíčka (je mi jasné, že s věkem budou narůstat i nároky, tak uvidíme, co ještě zvládnu ;)) a za b) mám kontrolu nad složením.
Dort jsme Tobískovi předávali až v podvečer, vyplynulo to z běhu celého dne, nic jsme neměli nijak nalajnované a nakonec se všechno vyvrbilo, jak nejlépe mohlo. Cheesecake s jeho milovanými malinami, svíčkami a náš zpěv ho až dojal, museli jsme zpívat asi třikrát dokola a ráno pak znova, strašně se mu to líbilo a moc si to užíval. Jakmile zaslechne někde něco o dortu, začne si sám prozpěvovat "hodně štěstí, zdraví". Líbilo se mi, že ani tak neřešil dárky a věci okolo, ale užíval si tu svojí chvilku. Měl radost. Věděl, že je to něco výjimečného, což jste mohli konec konců sami vidět v narozeninovém vlogu.

Dětský nepečený cheesecake:
Korpus
  • 180-200g cereálních sušenek (např. Emco Originals)
  • 80g másla
Náplň
  • 2 lučina (kostka 100g)
  • 250g (vanička) polotučného tvarohu
  • smetana na šlehání 33%
  • třtinový cukr dle uvážení
Na ozdobu
  • jakékoliv ovoce, o kterém víte, že ho má vaše dítě rádo, a neosype se po něm
Tvaroh vyklopte z vaničky do cedníku vyloženého utěrkou, zakryjte, zatěžkejte a nechte vykapat. Sušenky rozdrťte na drobečky (v mixéru nebo hmoždíři), máslo rozpusťte, smíchejte dohromady. Vsypte do kulaté dortové formy a upěchujte pomocí skleničky s rovným dnem. Vložte do lednice.
Lučinu a tvaroh vyšlehejte s třtinovým cukrem (dle chuti a uvážení, já dala opravdu jen trošičku cca 1-2 lžíce). Smetanu našlehejte a jemně vmíchejte do tvarohové směsi. Směs rovnoměrně rozetřete na korpus a dejte zpět do ledničky (ideálně přes noc). Ovoce dejte na dort až těsně před podáváním, aby zbytečně neoschlo.

Potěšilo mě, že můj dort nakonec zmizel rychleji než profi dort s krtkem, který dostal Tobík od dědy. Na pohled byl sice hezčí, ale jinak to projel. Máme zkrátka radši lehčí dortíky, takže pokud to máte taky tak, tenhle určitě vyzkoušejte a nemusí to být zrovna na narozeniny. ;)

2 komentáře:

Děkuji ♥