čtvrtek 22. listopadu 2018

tipy: Nejkrásnější knížky o Vánocích / Narodil se Ježíšek, Veselé Vánoce

Nalaďte se s dětmi na Vánoce! Knížek s vánoční tématikou jsem viděla spoustu. Jako první jsem vyřadila ty se Santa Clausem. Před dětmi ho nijak netajím. Naopak se Tobíkovi snažím už teď vysvětlovat, že tak jako se ve světě mluví jinými jazyky, mají lidé i různé zvyky. Nicméně my máme Ježíška a chci si s dětmi číst o té naší vánoční tradici! Loni jsem to nakonec vzdala, žádná knížka mi nepřišla ta pravá. A letos vyšly hned dvě, které mě vzaly za srdce - Narodil se Ježíšek a Veselé Vánoce - Vánoční zvyky a koledy.
Narodil se Ježíšek
Knižní leporelo s okýnkama o narození Ježíška? To jsme prostě museli mít! V podstatě jsem schopná skočit na cokoliv s okýnkama, ale tohle je opravdu nádhera. Chválím nápad, kvalitní zpracování (až na jedno okýnko, které je umístěné úplně nahoře u kraje stránky a už se nám ho podařilo odtrhnout), nádherné ilustrace, vtip (protože některá okýnka jsou opravdu srandovní, třeba okýnko "Ježíšek v bříšku" mi přijde super a pak i v jesličkách mě fakt pobavil), rozsah, stručný text, který vás navede, ale v podstatě je to hodně o tom, abyste si s dětmi dokázali příběh dotvořit sami. A hlavně bude bavit celou rodinu! Nevím, kdo z nás byl u otevírání okýnek nedočkavější. Příběh o Betlémské hvězdě, který jsem dětem s prvním otevřením knihy vyprávěla, Tobíka moc zaujal a čas od času si ho vyžádá. Kniha má deset stran a čtyřicet okýnek. Příběh končí dvojstranou ze současnosti. I tenhle kontrast se mi líbí. Je to pojaté v rámci příběhu velmi citlivě a vkusně.


Veselé Vánoce - Vánoční zvyky a koledy s CD / Petr Šulc
Tahle knížka českého autora o ryze českých Vánocích mě z náhledů velice zaujala, ale ve skutečnosti mi vyrazila dech! Je ještě tisíckát lepší a krásnější, než jsem čekala! Nemohla jsem se od ní odtrhnout. Je precizně zpracovaná, nádherně ilustrovaná a opravdu obsáhlá. Má téměř sto stran. A už se nejedná tolik o legraci jako spíš o fakta a zajímavosti z historie, což je ale velmi poutavé. Dočtete se v ní o První a druhé době adventní, o zvycích, o svatých, o vánočních rostinách, o tradicích, o historii. Jestli pak znáte, nějaké štědrovečerní pověry? A víte proč vyrábíme Adventní věnec nebo kdo ozdobil první vánoční stromeček? Co našim předkům přinášelo štěstí a co smůlu? Jak je to se zlatým prasátkem nebo kdo byl u zrodu adventního kalendáře? Dále v ní najdete texty a noty těch nejznámějších vánočních koled. Úplně na konci jsou nápady na tvoření s dětmi i s postupem - tvořivé úkoly. A jako třešničku na dortu obsahuje i CD s koledami nazpívanými sborem Musica Bohemica. Bude bavit děti jakéhokoliv věku, těm nejmenším budete vyprávět podle obrázků, větší už bude zajímat text a souvislosti a zvládnou s vámi zpívat a tvořit. V podstatě každý si tam může najít to své a bezesporu potěší i dospělé.
A jak se líbí vám?

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji ♥