čtvrtek 3. prosince 2015

BABY BLOG: Sedmý měsíc miminka

Půlrok oslavil společně s tatínkovými narozeninami. My měli skvělou večeři a místo dezertu nám Tobík zatančil na stole. Stal se z něj objevitel!

V šesti měsících bylo naší největší povinností vedle půlroční kontroly Vítání občánků. Akce to byla komorní a dost rychlá, což se dá vzhledem k věku oslavovaných dost pochopit. Byla jsem za to ráda.
A pak přišla naše vytoužená PRVNÍ DOVOLENÁ U MOŘE! Článek o tom, jak jsme se místo Chorvatska ocitli v Řecku, najdete TADY. Panika mě přešla ve chvíli, kdy se mi nějakým zázrakem a 24hodinovým redukováním podařilo vejít se do váhového limitu. Už jsme se jen těšili a byli jsme odměněni tou nejlepší dovolenou vůbec! O samotném letu, pobytu vám napíšu samostatný článek, kde vám ukážu, co jsme všechno zažili, viděli, jak jsme všechno zvládli... Tobísek cestu zmáknul na jedničku s hvězdičkou. Za to první noc byla náročná, ráno na nás sousedi dokonce volali, jestli bysme si nemohli zavřít dveře na balkon. No bylo mi líto nás, jich, ale nejvíc Tobíka, který byl prostě jen přetažený z dlouhé cesty a musel se aklimatizovat. Věřila jsem, že pak už to bude fajn a bylo. Zžil se s nízkou, cestovní postýlkou, kterou nám v hotelu poskytli. Naučil se tam spát na bříšku. Moc ho bavilo koupání v bazénu i v moři. Ochutnal slanou vodu. Sjel se mnou klouzačku v aquaparku, hrál si v písku, hodně papal a začal se poctivě připravovat na lezení - strkat pod sebe kolínka. 
Další důležitou událostí bylo kojenecké plavání. Věděla jsem, že se nám to bude líbit. A jsme maximálně spokojení, moc si to užíváme. Mám pocit, že to Tobíka hodně posouvá dopředu. Bohužel jsem se ale ve svém okolí často setkala s negativními reakcemi a ohlasy, takže tohle téma taky ještě rozeberu v samostatném článku. 
Rozjeli jsme se i co se příkrmů týče. Po návratu z dovolené jsme se do toho opřeli a téměř každý den Tobísek ochutnal něco jiného, bez jakékoliv negativní reakce, z čehož jsem opravdu nadšená!
V necelých sedmi měsících měl venku tři zoubky a další na cestě. Když jednou ráno vyzvrátil celou snídani a po dopoledním spaní se probudil s teplotou, připisovala jsem to právě prořezávání zoubků. Ten den, ale vyzvracel vše, co snědl a teplota stále stoupala, takže jsme druhý den ráno pro jistotu zašli k lékaři. CRP bylo hraniční, ale žádné jiné indicie jsme neměli. Byl pátek - jak jinak - takže případné drama se mělo odehrát o víkendu. Pořád jsem ale doufala, že je to jen od horních jedniček, které bývají náročné. V sobotu se teplota vyšplhala až na 39°C a to už jsem začínala mít strach.  K večeru naštěstí začala teplota klesat a svitla naděje, že už bude líp. Další den se ale pro změnu probudil s vyrážkou, která se mu vysypala na bříšku. Dost mě to vyděsilo. Naštěstí mi paní doktorka v pondělí ráno na kontrole oznámila, že vyrážka je známka toho, že Tobík prodělal Šestou dětskou nemoc a tohle je její finální stadium. Šestá dětská nemoc vyrážkou končí, tudíž jsme měli štěstí na docela mírný průběh. Je to virové onemocnění, to znamená, že lítá vzduchem a u dětí od 6. měsíce do 2let je celkem běžné. Po uzdravení nastává trvalá imunita. Od té doby je zase zdravý a veselý, juch!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji ♥