pátek 4. srpna 2017

BABY BLOG: Newborn focení / Anna Ulman Photography

Nechat si Stellinku vyfotit hned po narození byl můj velký sen. Nic jsem ale raději dopředu neplánovala. V okamžiku, kdy se narodila, držela jsem ten malý uzlíček v náručí a věděla jsem, že si tenhle malý sen musím splnit. Chtěla jsem ji mít takhle profesionálně zachycenou napořád. U Tobíka jsem tuhle možnost propásla a lituji toho dodnes. Volba fotografa byla jasná. Oslovila jsem Annu Ulman, která nám vykouzlila naprosto dokonalé těhotenské a rodinné fotky jen pár dní před porodem.


Vše vyšlo perfektně. Ateliér byl zamluvený na 30.5., tedy na 10. den Stellinčina života. Novorozeňátka je totiž ideální nechat nafotit mezi 5. - 10. dnem po narození, kdy ještě většinu času prospí a dají se tak lépe polohovat. Mám trošku smůlu, protože stejně jako těhotenské focení, i to novorozenecké jsme nakonec museli posunout. Den před termínem focení jsem dostala zánět mléčné žlázy, antibiotika a navíc bylo asi 34°C. Jako třešnička na dortu se nám porouchalo auto a jet v tomhle stavu a počasí s dětmi do Prahy MHD bylo nemyslitelné. Focení jsem tedy musela zrušit. Obrečela jsem to. 
Trápilo mě to, nechtěla jsem se téhle vzpomínky jen tak vzdát a tak jsem si po domluvě s Annou (že to prostě zkusíme a uvidíme) zamluvila další termín na 23.6.2017, kdy už Stelle byl více jak měsíc. Z focení jsem měla docela nervy, protože Stella přes den skoro nespala, pořád chtěla chovat, být u mě a jíst. Navíc se opět vrátily horka. 
Už jsem to ale odmítala vzdát. Vypravili jsme se vlakem. Ateliér je dobře dostupný MHD. Je to vlastně byt, který jeho majitelé přes den pronajímají jako ateliér, tudíž máte s dětmi vše po ruce a maximální komfort. Anna pomocí přímotopů místnost vytápí, aby novorozeňátka neprochladla, takže se klidně nebojte vzít si na focení něco lehkého (i v zimě!). 
Přijeli jsme tak akorát včas. Anna mi pomohla s kočárkem do bytu/ateliéru. Chvíli jsme si odpočinuli, všichni jsme se nasvačili a začalo se chystat focení. Anna si přebrala Stellinku a téměř tři hodiny jsem měla na starosti jen Tobíka. Pokud máte staršího, neposedného sourozence, kterého berete na focení s sebou, rozhodně si přichystejte dostatek zábavy, jinak za ním budete tak akorát lítat po schodech do patra, což je oblíbená atrakce asi všech podobně starých dětí. Stellinka měla v měsíci naštěstí stále rozměry novorozence a šla krásně polohovat. Anna si ji sama zabalila do látky a uspala. Začali jsme focením Stellinky s Tobíkem, dokud ho ještě celá akce dostatečně zajímala a byl ochotný spolupracovat. Tu fotku miluju!
Dál mě Anna nechala vybrat si pozadí a zbytek jsem zase nechala já na ní. Pokud máte nějakou svou konkrétní představu, Anna se vám bude snažit maximálně vyjít vstříc. Já ale raději nic moc nevymýšlím a důvěřuji fotografovi, který ví, jaké polohy a kombinace na fotografiích vypadají nejlépe. Výsledek je dechberoucí! Stellinka, ač doma zvyklá spát převážně jen u maminky v náručí, prospala celé focení. Udolala ji Anny nekonečná trpělivost, za kterou ji moc děkuji, horko a taky bílý šum, který jsme jí při focení pouštěly. Anna to s miminky opravdu umí. 
Stellinka nakonec spinkala tak hezky, že jsme ji zkusily ještě napolohovat do košíku. Na tak "staré" novorozeně to byl opravdu obdivuhodný výkon. A nakonec jsme zkusily ještě pár společných fotek, to ale Tobík už moc nespolupracoval, a pár fotek jen s maminkou.
Přes léto fotí Anna novorozeňátka i venku a vznikají také naprosto úchvatné fotografie s jedinečnou atmosférou. A pokud doma zrovna novorozence nemáte, můžete si objednat rodinné focení. Aktuálně je v nabídce prázdninové minifocení v pohádkovém lese (rodinné, těhotenské, děti), ze kterého jsem taky unesená. Pokud bude i napřesrok, určitě se necháme s dětmi zase vyfotit. Anna mi pro vás navíc poskytla exkluzivní 10% slevu na všechny druhy focení. Stačí se v objednávce zmínit, že jste ode mě nebo použít slevový kód. ;)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji ♥