pátek 19. ledna 2018

BABY BLOG: Co Stelle o Vánocích zachránilo zadek

Svěřím vám jedno malé tajemství. Stellinka koncem listopadu prodělala šestou dětskou nemoc. Naštěstí měla velice mírný průběh. Zanechala za sebou ale pěknou paseku v podobě vyrážky, která se Stellince hlavně v oblasti pleny proměnila v ošklivou opruzeninu. Bojovaly jsme, jak se dalo a když nic nezabíralo a opruzenina se objevila i v pupíčku, začala jsem trošku panikařit, jestli jsem něco nezanedbala. Chci jen podotknout, že doma ani nepoužíváme vlhčené ubrousky a několikrát denně (při každém přebalování) zadeček omývám v umyvadle vodou.

Doktor mě naštěstí uklidnil a předepsal jí nějakou další mast. V tu chvíli jsem si vzpomněla, že mám doma ještě Zinkovou mastičku od Dulcia Natural, kterou jsme ještě jako jedinou nezkusili. Doktor se mi skoro vysmál, ale mně to nedalo. Byla to poslední naděje před tím, než půjdu zase vyhodit bůhvíkolik peněž do lékárny za něco, co má stejně určitě podobné složení jako všechno to, co jsme zkusily doma před tím. Zinková mastička zabrala téměř okamžitě. Zarůžovělý pupík jsem vymyla a před namazáním ho ještě vydezinfikovala lihem. Do večera byl zahojený. Zadeček se úplně zahojil snad do tří dnů. 
Používali jsme ji pak kdykoliv nám přišlo, že by se zase mohlo začít něco dít, až jsme ji nakonec skoro vypotřebovali. A já začala mít potřebu vám o ní napsat, protože je do další z věcí (po lanolinu), která opravdu problém léčí a je určitě dobré ji mít doma. Opruzeniny jsou různé. Takové ty hodně propagované krémy, působí často jen jako prevence. S opruzeninou už si pak ale neví rady. Někdy pomáhá zadeček promastit, pak je nejlepší použít 100% lanolin (ovčí tuk - vážený v lékárně vyjde asi desetkrát levněji než Purelan a je to v podstatě to samé). Někdy je naopak nutné zadeček vysušit a tam se mi právě osvědčila Zinková mastička (u menších opruzenin si asi vystačíte i s klasickým dětským pudrem, na který se v dnešní době dost zapomíná, ale taky umí být moc fajn).
Tajný tip: Zinkovou mastičku lze mimo jiné použít na opary nebo akné. ;)

Jak s opruzeninami u dětí bojujete vy?

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji ♥