středa 25. dubna 2018

recenze: Autosedačka Chicco Cosmos 0-18kg

Dneska bych vám chtěla rychle shrnout naší zkušenost s touhle kráskou. Máme už jí asi půl roku a jsme s ní moc spokojení. Autosedačka Chicco Cosmos je určená pro děti od narození do 18kg (což jsou zhruba 4 roky), takže se nám v ní vystřídali oba. Moc se mi líbí, že jde poutat po i proti směru jízdy. Asi nemusím moc zdůrazňovat, že jízda v protisměru je daleko bezpečnější
Co musím vyzdvihnout a co na ní opravdu oceňuji je možnost jednoduchého polohování. Autosedačka má čtyři pozice - sed, polosed, pololeh, leh. Tobík nám ještě mezi druhým a třetím rokem opravdu často usínal v autě a sedačka, kterou jsme měli původně se polohovat nedala. Byla to taková ta kombinace, ze které se pak sundá opěradlo a zbyde jen podsedák. Vždycky jsem se pak při pohledu dozadu vyděsila, jak mu tam bezvládně klimbá hlava a představa, že by do nás v té chvíli někdo narazil.. S Chicco sedačkou se nic takového neděje. Tobík usne, já si zastavím, dám ho jedním tahem krásně plynule do lehu, krásně si opře hlavu a jedeme dál. Taky je moc fajn, že je sedačka vyvýšená, takže když zrovna nespí, vidí daleko lépe ven, než z té předchozí, kterou jsme schovali, až bude starší.
Stellinka oceňuje především detaily sedačky jako jsou polstrované nárameníky a pískací autíčko. Pro nejmenší je součástí sedačky i měkká novorozenecká vložka.
Ještě se mi moc líbí, že je poutání sedačky do auta dost jednoduché, rychlé a intuitivní. Vše je na sedačce krásně znázorněné a zvýrazněné (modré značky pro uchycení proti směru jízdy, červené pro uchycení po směru jízdy), takže nemusíte mít strach, že byste si neporadili. Většinou si na tyhle věci volám na pomoc Kamila a jsem nervózní, když zjistím, že musím dát sedačku do auta sama, ale s touhle jsem to zvládla hned napoprvé. Sedačka je bytelná, ale není nijak extra těžká. Myslím, že se ani nepočítá s tím, že byste jí někam neustále přenášeli, ale když by to bylo třeba, zvládne to v pohodě i maminka.  
Chicco má v nabídce hned několik barevných provedení. Naštěstí jsme neměli možnost sedačku otestovat při nehodě nebo nějaké zběsilé jízdě, ale věřím, že dnes už všechny autosedačky na trhu splňují potřebné bezpečnostní normy. Za mě je tahle v poměru cena-kvalita naprosto skvělá a jsem za ní opravdu moc ráda!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji ♥