sobota 23. června 2018

Tobískova knihovna: První zásilka z Knihozemě

Mám jednu dost závažnou obsesi, zdá se. Miluji dětské knihy. Co miluji! Jsem jimi posedlá! A máme jich doma už tolik! Jenže teď se v chytrých hlavách urodil zajímavý nápad. Vytvořili Knihozem - pohádkovou říši plnou těch nejlepších a nejkrásnějších knih pro děti všech věkových kategorií. A tak máme zase o několik knih více! A já jsem totálně lapená. Vybrala jsem si (ano SI!, protože v tomhle ohledu na děti žádné ohledy neberu) pro začátkek čtyři tituly. Mé srdce si naprosto podmanila kniha Gerda, příběh velryby, dotkl se ho i Kostík, který hledá a najde. Zapůsobil na mě obrovský ale vůbec ne hrůzostrašný drak Franklin, který miluje knihy stejně jako já. A bažení po vědění jsem ukojila s úžasně zpracovanou knihou Zvířecí architekti
Gerda, příběh velryby / Adrián Macho
Gerda měla to výsostné privilegium vyrazit s námi k moři. Vždyť která jiná kniha by to ocenila víc? Vzali jsme velrybu k moři a ta se nám bohatě odměnila. Je to naprosto úchvatná dětská kniha plná nádherných ilustrací, která mě chvilkami až dojímala. Je o životě, ztrátě, oceánu, lásce, rodině, NADĚJI, odhodlání a má šťastný konec. Vše špatné je tam podáno čistě, nenásilně, a to dobré si prožijete naplno. Je doporučená dětem od 4 let, ale i našim dětem se moc líbila, i když její hluboké poselství zatím asi úplně nechápou. Stella si v ní po cestě dokonce sama jakou dobu listovala, je to skvost!
Kostík hledá přátele je roztomilý krátký a velmi originálně ilustrovaný příběh o malém kostlivci, životě před i po smrti, opravdových hodnotách a přátelství. Méně textu dává prostor hodně číst mezi řádky a v obrázcích. Po pravdě jsem od knihy čekala trošku víc, ale ve finále mě baví možnost vytvářet si s Tobíkem na základě nádherných ilustrací vlastní příběhy.
Franklinova létající knihovna je poetická kniha o lásce ke čtení a příběhům, které se skrývají mezi řádky. Verše mě nutí se usmívat, pohladí po duši, jsou krátké a úderné. Tobík chce knihu vždy číst alespoň dvakrát ideálně třikrát dokola. Opět je plná ilustrací, které mluví samy za sebe. Tato kniha naopak předčila má očekávání a moc nás baví. Už jste někdy navštívili létající knihovnu? My máme dokonce jednoho Franklina doma. Čte s námi rád. Tak kdo ví, jak to dopadne?


Naprosto dokonale zpracovaná knížka, která má vyklápěcí půlstránky (klopy), pod kterými se skrývají tajemství, která spolu s dětmi můžete směle objevovat a pak některá třeba i hledat v okolní přírodě. Tuhle knížku si ve volných chvilkách zatím pročítám sama. Tak trošku potřebuju nejdřív ukojit svou touhu po vědomostech a také je dobré mít v některých věcech předstih, než je vytasíte na děti. Myslím, že je celkově vhodná spíš pro předškolní a mladší školní věk, než pro tříleté děti, ale i tak se s ní dá krásně pracovat. A věřím, že Tobíka bude bavit! Občas si při prohlížení takových věcí říkám, zda jsme ti největší géniové planety skutečně my - lidi!?
Která z knih z Knihozemě zaujala nejvíce vás?

1 komentář:

Děkuji ♥