sobota 28. ledna 2017

BABY BLOG: O čem se zdá miminkům?

Nad ultrazvukem vždycky žasnu a dojímám se. Je to prostě zázrak! Ve 20. týdnu těhotenství mi pan doktor trpělivě ukazoval všechny části miminčího tělíčka včetně orgánů (kromě těch pohlavních). Já se v těch černobílých skvrnách totiž orientuji jen v linii - hlava, ruce, srdíčko, páteř, nožičky. Krásně mi všechno popsal, měli jsme štěstí, miminko spalo s rukama složenýma pod hlavou. A pak pan doktor pronesl: "Copak se mu asi zdá?"  To mě zaujalo: "Zdá? Mají sny? To je zvláštní. Co se jim tam promítá? Zvuky? Hlasy? Mají nějaké své představy?"


Miminko ve 20. týdnu těhotenství prospí většinu dne. Prý spí až 20 hodin a skutečně se jim zdají sny. Představuju si, jak sní o záblescích světla, které k němu prostupují, o vodě, o zvucích, které slyší kolem sebe, snad z nich nemá noční můry. Pátrala jsem, protože mě tohle téma opravdu zaujalo. O snění už vědci a lékaři ví díky různým výzkumným metodám a možnostem komunikace s námi dospělými mnoho. Jak ale zkoumat ještě nenarozená miminka? A je vůbec správné snažit se jim "dostat do hlavy"? Nakonec jsem narazila na tenhle zajímavý článek z 21. století O čem sní lidská embrya?
 Ať už se tedy snění bere odkudkoliv, mějte ty nejkrásnější sny, miminka! 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji ♥