středa 5. září 2018

Tobískova knihovna: Druhá zásilka z Knihozemě

Tomuhle kouzelnému místu pro všechny malé čtenáře se jen těžko odolává. Na prázdniny nám z Knihozemě přišly hned tři krásné knihy, které vám dnes představíme a povíme vám, která by ve vaší knihovničce rozhodně neměla chybět!

Jakmile jsem v Knihozemi tuhle knihu uviděla, srdce zaplesalo. Nezklamala! Je to jedna z nejkrásnějších knih, co se mi za poslední dobu dostala do ruky. Sylva Francová je autorkou jak textů, které jsou čtivé, vtipné, nápadité, tak naprosto úchvatných ilustrací, které budou bavit jak vaše děti tak vás samotné. Za knihou se tak skrývá opravdu hodně práce, která ale rozhodně stála za to!
Áďa je velmi zvídavá, jednoho dne spadne do kanálu, kde potká myšáka (tedy vlastně krysáka) Emana, který jí prozradí, že kanály vedou nejen na různá místa, ale i do dávných dob. A pak začíná krasojízda po nejkrásnějších místech dávné Prahy - Staroměstský rynk, Židovské město, Kamenný most, Pražský hrad, Malá Strana, Dobytčí trh, Vyšehrad... A na každém místě se přece událo něco zajímavého! Víte, že v některé z pražských kašen leží ztracený prsten? Víte, že každý světec na Orloji má svůj atribut? Co jsou maskarony? A co se stalo s Golemem?
Kniha dětem opravdu poutavou formou představuje staré stavby, památky a jejich příběhy. Nadchnul mě hlavně nádherně zpracovaný orloj! Příběhy jsou krátké, takže kniha udrží poměrně dlouho pozornost i menších dětí (Tobíkovi jsou tři, líbí se mu, ale některé souvislosti ještě úplně nechápe, možná i tím, že Prahu zatím nemáme nachozenou), nicméně bych ji doporučila hlavně předškolákům a malým školáčkům. Mě naprosto uchvátila a listuju si v ní často i sama.
Je to opravdu balzám na duši. Důkazem toho, že se jedná o opravdu výjimečnou knihu je fakt, že si jí rád s Tobíkem čte i Kamil!

Nádherná kniha, která doslova zaplavila sociální sítě. Je plná příběhů žen, jejichž jména se díky jejich talentu, nadání a odhodlání tučně zapsala do historie. Na každé dvojstraně najdete jiný portrét a jiný příběh. Do knihy jsem se rychle začetla, ale také jsem brzy pochopila, že pro tak malé děti, jaké doma mám, ještě nebude tak zajímavá. Rozhodla jsem se jí proto darovat mé neteři k jedenáctým narozeninám. Myslím, že pro náctileté slečny je to skvělá motivace. Zároveň jsou příběhy tak akorát dlouhé a zároveň dost zajímavé na to, aby si každý den před spaním zvládly samy přečíst. Tuhle knihu bych s radostí doporučila všem maminkám malých slečen! Varianta pro chlapce by měla být v češtině také brzy k mání.

Příběh o strašidýlku, které se samo všeho bojí, nás až tak neoslovil. Na knížku se nějak nedokážeme naladit a neřekla bych, že je to tím, že je určená pro děti od 6let. Popravdě si neumím představit, že by chytila nějakého školáka, když nám přijde tak trošku nudná. Ten příběh sám o sobě není špatný, ale v záplavě samých lepších knih, je to za mě takový průměr. Každopádně i můj muž hned poznal osobitý projev ilustrátorky Galiny Miklínové a překvapil mě postřehem a otázkou: "Co to čtete za Lichožrouty?" Pokud máte doma malého Strášu i vy, zkuste mu knížku pořídit, třeba se mu bude s kamarádem duchem strach lépe překonávat.

 Která kniha z Knihozemě zaujala vás?

3 komentáře:

  1. Tie príbehy malej rebelky by som si prečítala aj ja a to mam cez dvadsať :D inšpiratívny článok

    www.veraparadis.com

    OdpovědětVymazat
  2. Rozhodně Áďa spadla do kanálu.... Milujeme Prahu a toto je tip na super knihu ;)

    OdpovědětVymazat

Děkuji ♥