čtvrtek 11. října 2018

my life: Jaký vybrat kabát?

Dnes jsem se rozhodla podělit se s vámi o mou aktuální "před zimní" starost. Dlouhodobě mi chybí jedna zásadní věc - kvalitní kabát, který by se hodil tak nějak ke všemu, aby se dal vzít na procházku a zároveň nedělal ostudu ve společnosti. Každý rok nějak improvizuji, a když někam napodzim nebo v zimě vyrážím, vrstvím svetry a bundy nebo si kabát půjčím. Pak už si většinou říkám, že za chvíli přijde jaro, a nemá tak cenu kabát pořizovat. Jó jenže už mi není dvacet pět, už mi není ani dvacet šest... A tak pátrám. Pokud vás tohle téma zajímá, pojďte se podívat, co mě v poslední době cvrnklo do nosu. A pokud se v tom vyznáte, tak určitě poraďte!

Co mě trápí nejvíce je:
Cena - ale má jít o objev ideálního a naprosto dokonalého kabátu, který mi vydrží roky, takže se nemusím držet až tak při zemi a cenu tak dávám trošku stranou. Do kvality je v dnešní době holt potřeba investovat!
1) Materiál
Dočetla jsem se, že nejlepší je vlna, protože nejvíce zahřeje a zároveň je i poměrně odolná vůči dešti a sněhu. 

2) Střih
Rovný? Dlouhý? Krátký? Sama nevím. Můj vysněný kabát je dlouhý asi tak do půli stehen, aby mi hezky kryl celá záda, i když se ohnu k dětem. Trošku mi u kabátů vadí velký výstřih, ale zase není problém kolem sebe namotat nějakou větší šálu.

3) Jako ulitý
Není nad to si kabát vyzkoušet osobně, s dětmi je to ale poměrně náročná disciplína, proto si dělám alespoň tenhle průzkum a co půjde si pak během jednoho dne oběhám. 

4) Zapínání
Kabát by neměl být jen na pásek, ale měl by mít i klasické zapínání na knoflíky.

5) Prostorný? 
Trošku bojuji i s tím, že Stellu stále hodně nosím v nosítku. Mám k tomu při výběru kabátu přihlížet? Pokud ano, chci nosící kabát, který se ale bude dát dobře nosit i "jen tak".

MODRÝ KÁROVANÝ KABÁT ORSAY
Tenhle károvaný kabát se na mě usmíval z vitríny obchodu Orsay na Hlavním nádraží. Neměla jsem možnost si ho vyzkoušet, protože mi zrovna Stella spala v nosítku. Na první pohled mě zaujal. Líbí se mi jeho živé barvy, není tím pádem ale až tak nadčasový. Cena lehce nad 2000,- je docela příznivá, také to ale značí, že podíl vlny je v něm opravdu malý (dokonce jen 1 %). Zapíná se na dva skryté háčky a pásek.
zdroj
Na tenhle kabát jsem narazila náhodou při brouzdání po internetu, možná na mě vyskočil jako reklama, nevzpomínám si, ale v hlavě mi uvízl a je to můj velký favorit. Líbí se mi zpracování, vojenský styl, vysoký podíl vlny (70 %), což se tedy odráží i na ceně, ale stále si myslím, že za to kvalitní kabát stojí.
zdroj
PROMOD VLNĚNÝ KABÁT
Ať jsem v poslední době hledala cokoliv, našla jsem to právě v Promod, takže si troufám říct, že je to teď taková moje sázka na jistotu, jenže zrovna s těmi kabáty nevím, nevím... Tenhle je krásný, elegantní, ale řekla bych příliš dlouhý (bojím se, aby to nebyla taková ta nelichotivá délka, ani sukně pod kolena mi moc nesedí). Rozhodně bych si ho chtěla vyzkoušet. Mají i kratší verzi, ale tam mi zas přijde blbě řešené zapínání. Ale věřím, že vlněný kabát (70 % vlny) ve velbloudí barvě bude trendy vždycky!
zdroj
ANGEL WINGS NOSÍCÍ VLNĚNÝ KABÁT ŠEDOZELENÝ
Do tohohle kabátu jsem vyloženě zamilovaná! Je nosící (vhodný pro nošení na břiše i na zádech!), ale dá se krásně nosit i bez miminka, aniž by kdokoliv poznal, že je určený právě k tomuto účelu. Má nádhernou barvu, naprosto dokonale promyšlené zapínání, 80 % vlny. Vlastně mu nemám moc co vytknout jen to, že ho nemám kde vyzkoušet a i cena je logicky trošku vyšší.
zdroj
Zaujal vás můj výběr? Který kabát byste mi doporučuli? Má podle vás cenu pořizovat nosící kabát?

7 komentářů:

  1. Maruško, nezlob se na mě, ale tenhle článek mi přijde jako zoufalé volaní po zviditelnění a následné spolupráci s prolinkovanými značkami...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud mi někdo kabát pošle a vyřeší tak můj aktuální problém, budu jedině ráda :D ;) Ale nijak zoufale si nepřipadám. Můj svět kupodivu není jen rodina a děti, i když se kolem nich všechno točí, nahá po ulici chodit nemůžu a nechci. ;)

      Vymazat
  2. Podle mě jsou tato témata "out of topic" občas příjemné zpestření, maminky přece neřeší jen pokakaný plíny �� Podle mě by Vám Maruško nejlépe sedl ten bežový, ale pokud žádný jiný nemáte, šla bych do černého, který je opravdu super univerzální ��

    OdpovědětVymazat
  3. Jenom dám tip,ktery už možná neplatí, ale ja si hezký kabát, který vydržel, koupila v New Yorkeru 😀50% vlna a cena pod 2 tisíce. A vydrzel hodně. Střih super, zapínánímna knofliky az ke krku s malým stojáčkem, takže se dal nosit i bez šály. Áčkový strih.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc za tip! ♥ Já jsem z posledních věcí, které jsem před pár lety v NY koupila, byla spíše zklamaná a od té doby tam nechodím, možná chyba :) Ale pak už jsem si vlastně přestala připadat jako cílovka téhle značky... Schválně tam zkusím někdy zavítat!

      Vymazat
  4. Na zimu mám vždy připravenou zimní dámskou bundu a kabát, který mám právě spíše do společnosti. Dlouhé roky jsem měla hnědý kabátek ze Zary, ale byl příliš krátký. Tento rok jsem už zatoužila po pořádném teplém delším kabátu a taky stále hledám. O víkendu se chystám na nákupy, tak snad něco najdu i za relativně dobrou cenu.

    OdpovědětVymazat

Děkuji ♥