středa 29. června 2016

testujeme: Ladival Sprej na ochranu proti slunci pro děti OF 50

Díky spolupráci s Lekarna.cz jsme s sebou do Chorvatska na testovačku vezli hned dva přípravky na opalování. Dnes bych vám ráda shrnula naší zkušenost se sprejem na ochranu proti slunci Ladival pro děti.

Nikde jsem nevykoukala žádný konkrétní údaj o tom, pro jak staré (resp. malé) děti je sprej určený. Zmiňuji to především proto, že balení ve formě spreje je praktické, co se týče rychlosti aplikace, nicméně je občas dost obtížné se na neposedné dítě trefit. Pokud rada zní: "stříkněte si nejdříve do dlaní a až pak rozetřete na dítě", ztrácí pro mě forma vtip a dám raději přednost krému. U sprejů mám totiž obecně nepříjemný pocit z množství produktu, které ulpí na stěnách nádoby. Naopak oceňuji důmyslnou pojistku, díky které nehrozí, že by dítě celý obsah spreje vystříkalo z nudy na stěnu.
Konzistence je spíše tekutá a moc dobře se roztírá, rychle se vpíjí a na pokožce mizí před očima, což je na jednu stranu fajn (žádný bílý film po těle), na druhou stranu mi ale dost vadilo, že vlastně nemám jistotu, že jsem Tobíka namazala pořádně a všude. Je to detail, jen je dobré s tím počítat a na mazání se více soustředit.
Ladival sprej pro děti má ochranný faktor 50, je voděodolný a neobsahuje emulgátory PEG, parfém, barviva ani konzervační látky. Můžu potvrdit, že sprej Tobíska spolehlivě chránil, a i když se téměř nepřetržitě cachtal v bazénku, stále byl na pokožce znát - voda po něm pěkně klouzala. Na dovolené u moře, kde bývá sluníčko o dost výš než u nás v Čechách, je ale určitě dobré aplikaci krému po zhruba dvou hodinách opakovat!
Tobík nemá nijak citlivou pokožku (vycházím z toho, že neměl nikdy žádnou alergickou reakci, nikdy se nám neosypal) a dobře se opaluje (to víme už od loňska), proto mě dost udivilo, když se mu po prvních dnech na sluníčku, kdy byl namazaný právě tímto přípravkem, osypaly zádíčka. Nemůžu dát ruku do ohně za to, zda to byla alergická reakce na Ladival nebo šlo jen o podráždění pokožky prvním sluníčkem, ale po týdnu jsme opalovací přípravek změnili, vyrážka zmizela a už se nikdy neobjevila. Nikdy jindy se nám to s žádným jiným krémem nestalo. Přitom Ladival sprej obsahuje mikropigmenty (fyzikální filtry, které odráží sluneční paprsky), které jsou šetrnější a pro malé děti vhodnější než krémy na opalování na chemické bázi. Riziko alergické reakce by u nich tedy mělo být nižší.
Na fotkách to není moc vidět, ale krupička se mu objevila po celých zádech. Dost mě to mrzí hlavně proto, že sám výrobce píše: "Přípravky z této řady jsou obzvláště dobře tolerovány kůží a vhodné dokonce pro děti s atopickým ekzémem (klinicky testováno)."  A já to bohužel nemůžu potvrdit.

2 komentáře:

  1. My máme Daylong Baby, ale je hustý, dost špatně se roztírá, mega bílý :D ale voděodolný a když ho podmažeme Lipobází jsme s ním spokojeni. Malá jde do hněda, nemá problém se sluníčkem. Krupíčky jsem si u Tobíka na fotce všimla, zvětšila jsem si to a pak čtu dál a ty píšeš sama, že se osypal..:(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No bohužel..nikdy jindy se nám to nestalo, Tobík se taky opaluje moc hezky, tak čekám, jestli se ozve nějaká maminka, která má s Ladivalem zkušenost.

      Vymazat

Děkuji ♥