sobota 8. prosince 2018

9. den / Druhý díl Emušáka Ferdy od společnosti Scio

Sponzorem dnešního dne se stává společnost Scio.
Pevně doufám, že si na Emušáka Ferdu pamatujete z loňského roku. Ferda byl tak úspěšný a oblíbený, že mu po roce přibyl druhý díl a Ferda v tom zase lítá. Loni Tobíka ještě tolik příběhy v knížce nezajímaly, moc ho ale bavilo hrát si s obřím žabákem, který si rád smlsne na mouše. Postupně jsme mouchy začaly pojmenovávat podle jednotlivých emocí. Okolo třetího roku už jsme začali mastit i přiložené pexeso a teď si čas od času přečteme příběh a plníme různé úkoly a hledáme společně správné odpovědi na otázky spojené s příběhem. Řekla bych, že kniha pomáhá nejen dětem poznat rozličné emoce a důvody chování, prožívání v různých situacích, ale hodně pomáhá i nám rodičům, protože nám dává návod, jak správně dětem tyhle věci vysvětlit, jakým způsobem s nimi správně pracovat na tom, aby své emoce pochopily a zvládaly. Na druhý díl se tedy sami moc těšíme!

Náš Tobík je třeba hodně citlivé dítě (má to po mně) a vše hodně prožívá, často cítí lítost nebo vinu za něco, co vlastně ani neprovedl a tahle knížka je nám skvělým průvodcem! Sama si bohužel vybavuji některé momenty ze svého dětství, kdy jsem se v emocích tak trochu topila, je fajn teď vědět, že se s tím dá něco dělat, že s tím můžeme pracovat. 
Ferda v tom zase lítá je volným pokračováním příběhů s žabákem Ferdou, tentokráte o dalších emocích jako je třeba vina, zrada, odvaha, láska a přátelství. A máme ho tady pro jednoho z vás!
A úplně pro všechny, kteří mají zájem doma pracovat s dětmi na rozvoji jejich emoční inteligence, tu mám 10% slevu na Emušáky, která platí do konce roku 2018, na e-shopu stačí v objednávce zadat kód: MFS10

Výhercem se stává:
GRATULUJI!

!POJĎ SI ZASOUTĚŽIT!
Prosím, přečti si následující text pozorně, i když přicházíš soutěžit třeba už poněkolikáté, v průběhu soutěže se může sem tam něco málo změnit a byla by škoda o výhru přijít!
  • Dej "To se mi líbí" stránce Můj fialový svět BLOG, ať Ti neutečou další soutěže a novinky z našeho světa
  • Dej "To se mi líbí" stránce Scio jako poděkování za dárky do soutěže
  • Do komentářů pod příspěvek zde na blogu napiš svůj mail a připiš, jestli Tě třeba někdy zaskočila nějaká reakce dětí, ať už se vztekali nebo cítili vinu, projevili nečekaně lásku nebo se něčeho nevysvětlitelně báli? 
    Komentáře, které nebudou obsahovat e-mailovou adresu do slosování zahrnu, výherce pak bude mít tři dny na to, aby se mi ozval sám, pokud tak neučiní, vylosuji výherce nového. Stejně tak pokud výherce nebude na můj e-mail s výzvou k zaslání svých údajů reagovat (viz pravidla níže).
  • Soutěž je pro čtenáře s doručovací adresou v ČR i SK! Nezapomeňte se zítra přijít podívat, zda jste měli štěstí nebo si zasoutěžit o další krásné výhry. ;)
  • Zapojit se můžete pouze dnes 8.12.2018 od 00:01 do 23:59, komentáře přidané později budou smazány a nebudou zařazeny do slosování!
  • Sdílej soutěž veřejně na facebooku a zvyš svou šanci na výhru! Do druhého komentáře však musíš přidat přímo odkaz na sdílený příspěvek nebo alespoň na svůj facebookový profil, kde půjde soutěž dohledat, ideálně v popisku označte i stránku mého blogu, aby se mi sdílený příspěvek lépe dohledával. Nezapomeň i zde připsat svůj email! Sdílení mi musíte napsat do dalšího (druhého) komentáře, jinak není v mých silách to započítávat.
  • A uděláte mi radost, když nás budete sledovat i na Instagramu, to není povinné, ale budete mít malé plus, prostřednictvím instastories s námi navíc můžete být v každodenním kontaktu ;)
!SOUTĚŽ O HLAVNÍ VÝHRU!
Chceš se zapojit i do soutěže o hlavní výhru - týdenní pobyt v Chorvatsku v Apartmánech Galeb pro celou rodinu? 
  • Splň vše uvedené výše u denní výhry 
  • Dej "To se mi líbí" stránce Apartmány Galeb
  • A přijď soutěžit zase zítra! Čím častěji se zúčastníš, tím větší šanci na výhru máš!
!HLAVNÍ VÝHRA
TÝDENNÍ POBYT v Chorvatsku v Apartmánech Galeb, apartmán č. 6  (2+1 dospělé osoby nebo max. 2+1+1 dítě do dvou let věku bez nároku na lůžko) v termínu dle výběru výherce a volných ubytovacích kapacit v období květen/červen 2019
Apartmánový dům se nachází v malém, klidném rybářském městečku Živogošće přímo u pláže. Všechny apartmány mají balkón/terasu s výhledem na moře, vlastní koupelnu a kuchyňský kout. U apartmánů je parkoviště s dostatečnou kapacitou pro všechny hosty. Hned pod domem je krásná široká oblázkovo-písčitá pláž. Termín v tomto období jsme vybrali záměrně. V květnu a červnu už bývá v této oblasti krásné slunné počasí a teplé moře, pro dovolenou s dětmi je to ideální období. A možná se tam i potkáme! 

Pokud jste tu prvně, pročtěte si pozorně princip soutěže a její pravidla!↓
 
Pravidla a princip soutěže:
Soutěž probíhá na blogu mujfialovysvet.cz. Každý den od 30.11. do 24.12.2018 se na blogu v 00:01 otevře okénko/publikuje článek s výhrou/ami pro daný den.  Jednotlivé výhry budou v článku představeny a popsány (fotografie v článcích i ve videu mohou být pouze ilustrační, řiďte se textem v článku se soutěží!). O každou z výher budete moci soutěžit pouze v ten daný den. Soutěžit můžete každý den! Je jen na vás a na štěstěně, kolik dárečků letos vyhrajete. Každodenním soutěžením navíc zvýšíte i pravděpodobnost výhry hlavní ceny - týdenního pobytu v Chorvatsku v Apartmánech Galeb (apt.6). Výherce denní výhry budu losovat vždy co nejdříve po skončení soutěže a to náhodně ze všech platných komentářů (max. dva na osobu v případě veřejného sdílení soutěže na facebooku) prostřednictvím random.org. Jména výherců posléze doplním do článku s danou soutěží a výherce samotné neprodleně kontaktuji na uvedené mailové adresy. Pokud výherce mailovou adresu v komentáři neuvede, bude mít tři dny od vyhlášení na to se mi ozvat sám. V případě, že se výherce v daném čase o výhru nepřihlásí, budu losovat výherce nového. Stejně tak pokud mi výherce do tří dnů neodpoví na můj email a nepošle mi svou adresu, vylosuji po výzvě, kterou zveřejním na facebooku, náhradníka.  
Výherce hlavní výhry budu losovat tak, že 25.12.2018 nejdříve náhodně přes random.org vylosuji jeden ze soutěžních dní a následně pak z komentářů v daném dni i výherce hlavní výhry. Výhry se vám společně se sponzory budeme snažit odesílat co nejdříve, nicméně bohužel nemůžeme garantovat doručení všech výher do Štědrého dne. 
!HODNĚ ŠTĚSTÍ!

95 komentářů:

  1. Ano zaskočil, roční syn, když přijela jeho sestřenice k nám na návštěvu, půl roční holčička, kterou jsem si vzala na ruku. Malý se urazil a sedl si k tatínkovi aobjimal ho tam 💓

    teodor.hardee@seznam.cz
    Fb sdílím Leonidas Leonidas

    OdpovědětVymazat
  2. Můj syn je teď ve věku (2 roky), kdy mě překvapuje neustále a hlavně vzdorem. Je také zajímavé, že každému dá pusinku, jen na mě a tatínkovi s pusinkami setri a pak když sám od sebe přijde a dá nám tu nejsladší pusu, tak se cítíme jako v nebi :)❤ Po Ferdovi pokukuju už dlouho, proto určitě využijí slevy :)
    lenule683@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  3. Syn je zatím malý,zadne velké prekvapeni se nekonalo :) nicifi@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  4. Nase malá se strašnė lekala smrkání a kašlání. Je jí 5 měsíců a ted už si snad zvykla a tolik se neleká.
    ChudobovaPeta@seznam.cz
    https://m.facebook.com/Malipribinacek

    OdpovědětVymazat
  5. Ač mám tři děti, stále mě něčím dokáží překvapit, jak pozitivně tak i negativně. witlucie@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  6. Zatím je syn ještě malý. Leká se kaslani. Ivona02@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  7. marketa.heinrichova@seznam.cz
    jednou jsme byli na rodinné oslavě a i s dětma jeli dom hodně pozdě v noci a by nemusel jet děda ( táta ) dalším autem, jelo nás v autě 6, jsme z vesnice, bylo to kousek, tak se to prostě risklo a bohužel někdo řekl že nás zastaví policajti a že nás zavřou, protože nejsme uvázaní protože vzadu jeli 2 dospělý a 2 děti. Jako byli jsme si vědomi že hodně riskujeme ale nikoho nenapadlo jaký to bude mít důsledky. Malej se od té doby v autě tak strašně bál, že se nesmělo nikdy auto rozjet bez toho aby všichni byli připoutaní a protože dospěláci maj ve zvyku se poutat až se auto rozjede, tak často se nám pak stávalo, že dostal úplně hysterický záchvat, křik, řev, pláč že někdo není připoutaný a jak uviděl někde policajty, to samé, začal se strašně bát policajtů že nás zavřou že jsme ten osudný den jeli z rodinné oslavy v 6 lidech... už bych tohle nikdy neudělala..... byla to velká chyba

    OdpovědětVymazat
  8. Jurenova.pavla@seznam.cz
    Syn mne překvapuje neustále. Na jeho vztek když něco nemá dělat a on přesto chce, jsem si zvykla. Ale překvapil mne, když po uklidnění přišel a řekl maminko pardon 😁😊

    OdpovědětVymazat
  9. Sdílím na FB https://m.facebook.com/pavla.jurenova.5
    Email jurenova.pavla@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  10. Prekvapil me syn kdyz mu bylo 5let kdyz mi zniceho nic zacal plakat a kdyz sem se zeptala co se stalo tak odpovedel ze je mu lito ze prababicka umrela(umrela kdyz mu byli 2 roky) a ze nechce aby sme byli stary a umrely. Dost me zaskocilo ze mysli na takove veci. Je dost citlivy. Email: kobalka@email.cz

    OdpovědětVymazat
  11. Děti mě překvapují denně,naposledy včera můj 16ti měsíční syn,když rozlil pití a pak si šel sám od sebe pro hadr,aby to utřel ��Prckovè jsou opravdu jako houby,tak pozor co děláme a říkáme��

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sdagmar@seznam.cz, fb: Dagmar Budišovà

      Vymazat
  12. Žabáka Ferdu máme a je super. Malá mě teď překvapuje dost často, nejvíc střídáním nálad, z hysterického pláče ve vteřině přejde na radostný smích a pak zase na pláč. liskahana@centrum.cz

    OdpovědětVymazat
  13. Dcera me prekvapila, kdyz nastoupila do skolky, vubec jsem ji nepoznavala, byla hubata, zla, nic na ni neplatilo, byla jsem z toho nestastna, nechapala jsem, co se deje. Ve skolce si ji ale chvalili. Nakonec vse bylo zpusobeno unavou a samozrejme vzhlednutim se ve starsich detech. Po mesici se vse srovnalo. Andrea.Kabelkova@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  14. Elis.vesela5@gmail.com...Před pár dny mne zaskočila moje 3leta dcerka Stepanka. Měla jsem migrénu a několikrát ji přísně požádala, aby si uklidila hračky abychom mohli jít ven.... Ona ze ne, že si chce hrát. Po několika marných pokusech jsem si klekla na zem a nešťastné se rozhledla po pokojicku, který byl posetý hračkami. Po chvíli si mne Steoanka všimla, přišla blíž a říka:" maminko ty jsi smutna?", "Víš Štěpánko maminku dnes moc bolí hlavička a potřebovala, aby bylo uklizeno a mohly jsme jít chvíli ven, aby mne ta hlavička přestala bolet"...."maminko, tak nebude smutná, já to uklidím jo?" ....sebrala se a celý pokojíček, hračku po hračce uklidila na své místo (to ještě nikdy neudělala, že by uklidila celý pokojíček úplně sama.....v tu chvíli se mi chtělo brečet...ponaučení pro mě? Není nutné být přísný, je důležité naslouchat si vzajemne, mít pro sebe vzájemně pochopeni, děti vám to vrátí. (Koneckonců, něco podobného jsi nedávno sdílela i ty Marusko, a když jsi říkala jak tě Stelinka zašla hladit po vlasech, chtělo se mi z toho brečet. Jsou to prostě naší mali uzasnaci, kteří nám lásku vrací, pokud jim ji dostatečně dáváme).

    OdpovědětVymazat
  15. Kolikrát zírám co dokáže 3 leté dítě. Dcerka často najednou řekne:,, maminko mám tě, tak ráda"! A často se omlouvá ve chvílích, kdy nic neprovedla. Děti jsou zlatíčka. misu.mikova@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  16. Dcerka (2r) už asi 3 měsíce nechce být sama v žádném pokoji asi chvíli a dost vyděšeně říká "Mami, bojím se pána." Je hodně bystrá a vnímavá a jelikož jsme v nájmu ve starém domě, tak si říkám jestli tu s námi nebydlí nějaká bloudící duše, je to dost strašidelné;/
    Ladyhawke@email.cz

    OdpovědětVymazat
  17. Můj syn má 15 měsíců a když přijela jeho sestřenice o rok starší, tak z ní nemohl spustit oči objimal ji a krásně ji u nás vítal. Bylo to opravdu dojemné Email k.bedravova@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  18. Synovi jsou dva roky a nechápeme,kde se v něm bere tolik emocí, ať už těch krásných či negativních. Ale jeden moment nezapomenu. A to jeho první pohled na svou právě narozenou sestřičku... Tolik údivu, překvapení, lásky a něhy v jednom momentu na rok a půl staré dítě byly dokonalé! �� macka0308@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  19. https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2161063560613161&id=100001286145729
    K.bedravova@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  20. Muj trilety sny je od malicka strasne empaticky,ale zaroven silene zlobivy, nidke neposedi, hulaka, skace provokuje, je drzy....kdyz dje ale do tuheho dokaze byt uzasny, treba kdyz byla treba mu na alergologii ve 2 letetch brat krev, vysvetlila sjem mu to, ze to bude bolet,ale ze dkyz tou rukou bude hybat a ja mu ji budu muset drzet nasilim bude to bolet vic a bude to trvat, on opravdu drzel, krivil oblicje ze ho to bolelo, ale drzel, sestricka a doktor jen koukali s otevrneou pusou ckeali ze budou msuet drzet nasilim....byl pochvalen, po odberu zavrcel jak pes na sestricku :D a to bylo vse, venku mi rekl hm mami trochu au,ale necukal :) Rmarci@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  21. Ano,bohužel.A to nečekané panické až hysterické záchvaty,neutišitelný pláč.Vůbec jsem nevěděla co se děje,dokud jsem si to nedala do souvislosti s očkováním....začalo to totiž několik dní po něm.No doufám,že to postupně zmizí :(
    falipe@centrum.cz

    OdpovědětVymazat
  22. Má roční neteř se bála hrajícího barevného šnečka. Je to hračka pro malé děti, reakce mě překvapila, prootože tyhle hračky doposud měla ráda. Na šnečka si ale zvykla a teď ho miluje :))
    cumnanelka@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  23. Dokáže mě rozbrečet když mi můj rok a půl starý syn začne s čímkoliv pomáhat.
    marketa.krakova29@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  24. Ačkoli jsou malému 3 měsíce, vztekat se už umí. Ale zatím se nechá ukonejšit. Asi bude hůř :D

    Katkasustrova@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  25. Mladší dcerka mě překvapuje neustále, jak je pozorná a dokáže správně reagovat, když třeba dělám, že jsem smutná, nebo že mě něco bolí. Bude mít 3 roky v únoru, ale prijde za mnou a řekne, nebud smutná, pusinku dám, pohladi mě, obejme..je naprosto úžasná. Petra.sebestova1@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  26. MichaelaTomsu@seznam.cz
    Po pravdě mě reakce našeho téměř 14 měsíčního syna překvapují dennodenně 😁 Je to s ním teď opravdu sranda, nejvíce mě však asi překvapila jeho reakce na smrkání, kdy začne pobrekavst nebo natahování, když mu severu rajčátka.A taky ne někdy překvapuje, jak se už dokáže vzteknout 😁

    OdpovědětVymazat
  27. Iwaneta@seznam.cz syn je zatím malý, ale hodně mě překvapilo, když k nám přišla kamarádka se stejně starým dítětem, a to si začalo hrát s jeho hračkami. Mikulášek z toho byl dost rozladěn, že mu někdo "manipuluje" s jeho věcmi

    OdpovědětVymazat
  28. Moji kluci mě neustále překvapují, většinou v pozitivním směru. Moc se mi líbí, že se obejmou, když se k sobě nechovají hezky a omluví se a když starší syn ví, že neudělal něco správně, vztekal se apod., tak za mnou přijde a zeptá se: „Maminko, odpustíš mi to?” Nejkrásnější jsou momenty, když nám s manželem dávají najevo lásku, ať už slovně nebo tím, jak se chovají. Děti jsou opravdu darem z nebes a učí nás hodně o nás samotných, především, jak pracovat s emocemi.
    lenka.cervenova@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  29. Zdenka Jureckova e:electromike@seznam.cz ja hlidam 5vnoucat a zaskoci me pokazde treba vnoucek, me kousnul do zadnice , kdyz jsem davala veci do skrine �� nebo me vnucka dela naschval, dam ji do zidlicky a neji a jak prijde deda, sedne k nemu a nechava se krmit. Kazdy je original.Zabicka me zaujala..zvladani emoci by potreboval vnuk..je palicak.

    OdpovědětVymazat
  30. Sdíleno na mé zdi https://www.facebook.com/lenka.ditetova
    lenka.cervenova@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  31. nenulda@seznam.cz
    Děti mě překvaují každý den, ale nikdy nic extra neudělali.

    OdpovědětVymazat
  32. Moje deti ma zaskočia skoro každý deň, tým aké sú tvrdohlavé a aké "psychologické" nástroje musím na ne používať, aby urobili to, čo od nich žiadam. Je to niekedy boj, ale potom si uvedomím, že tieto moje dve malé osobnosti by som za nič nevymenila. havranocka@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  33. Děti mě překvapují neustále pozitivně i negativně. Na konkrétní situaci si teď nevzpomínám, ale každou chvíli je něco.
    Jana.koloma@email.cz

    OdpovědětVymazat
  34. Každým dnem mě teď naše malá překvapuje. Máme totiž období vzdoru ��
    hegrovaeva@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  35. Děti mě překvapují neustále. Například jeli jsme pro něco k cizím lidem, měli holčičku asi stejně starou, ale Sabinka ji hned objala a chtěla si s ní hrát. :)
    Silvous96@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  36. Prekvapuje mne kazdy dekazdy den svou bystrosti. Helehelena.xxxxx@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  37. Mam rocni holcicku a tak je to porad o novych prekvapujicich momentech. Zadna jeji emoce me asi uplne neprekvapila (nezaskocila). Ale hodne v soku jsem byla, kdyz se dostavila separacni uzkost, coz uz nastesti vicememe odeznelo.
    anez.vesel@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  38. Zatim jsem se s zadnym prekvapenim nesetkala antaloval@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  39. Zatím ani moc ne, vztekací scény máme často, ale není to moc překvapení :D většinou jde o to, že nedostane všechno co chce.. Maskova.D@centrum.cz

    OdpovědětVymazat
  40. Moji vnoučci mě neustále něčím překvapují, mám jich 5. Každý je jiný, každý emoce zvládá jinak, ale jsme rádi, že je máme, užijeme si s manželem vždycky spoustu legrace...
    ditetova.jitka@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  41. K.Leifertova@seznam.cz
    Nás malý překvapuje každý den, tim jak je už v roce chytrý a chápavý, ale i tím jak láskyplně se chová ke své o pět měsíců mladší sestřenici. :-)

    OdpovědětVymazat
  42. Šárka Korousová8. prosince 2018 v 9:35

    Má dcera teď od září nastoupila do školky a od samého začátku se tam strašně těšila, měla strašnou radost, když jsem jí ráno vzbudila a řekla jí, že jde do školky. Kdyz jsem jí do školky odvedla, tak se se mnou ani nerozloučila, běžela obejmout učitelku a šla si hrát. Ale... Jednoho dne jsem jí vedla do školky a celou cestu a i ve školce nás doprovazel histerický pláč, drzela se mě jako klíště a říkala, že tam nechce být, a to me hodně zaskočilo. Tyhle stavy přetrvávají do dnes a říká mi, že tam nechce, protože jí kluci nechteji dát ruku. Doufám, že tohle období brzy skončí a bude se tam zase těšit jako na začátku. ����
    E-mail: korousovasarka@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  43. obecně mě stále a znova přesvědčuje (a když zapomenu, tak znovu překvapí), že děti jsou jako houby a "nasají" z nás dospělých všechno. jsou to prostě nejlepší psychologové :) sleduji na fb jako Barbora Francová cervenkova.barbora@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  44. Karel Krömer Karelkromer@seznam.cz maly raubir me prekvapil na bazene,kdy jsem vzal hracku do vody a dostal takovou zlost"ze 5minut jsme snim nepodly,rval jako lev ale umi i prekvapit v dobrem.

    OdpovědětVymazat
  45. Mě překvapila moje dcerka, když nechtěla teď ve čtvrtek poprvé spinkat po obědě, nechtěla ležet a tak mi radši asi 100krát dala pusu, utekla z postýlky a bylo po spánku :-D Verca91@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  46. https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10210229582896258&id=1840612529 - sdíleno, Verca91@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  47. Me prekvapila reakce syna na miminko kamaradky, ve chvili kdy maly zacal plakat, okamzite bezel pro jeho maminku, at si ho vezme, ze place. A kdyz nesla hned, sam ho sel houpat a podaval mu muchlika. Je mu 2,5 roku :-)

    beelzebub@centrum.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10217389290115024&id=1557401791

      beelzebub@centrum.cz

      Vymazat
  48. Dcera byla takový strašpytlík, kolem dvou let viděla třeba letět horkovzdušný balón a na několik bezesných nocí jsme měli vystaráno. Teď na podzim zas naopak překvapila při Uspávání broučků a s tím spojeným pochodem po tmě v lese se strašidýlky, kde se nebála vůbec. Jinak jsem moc ráda, že sama od sebe příjde a řekne Mám tě moc ráda. Se stejnou větou tedy - Mám tě moc ráda - začíná už i dvouletý syn..:))))
    sykorka.maru@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  49. Mňa zaskočila malá sesternica, ktorá je strašne hanblivá a bojazlivá pred každým okrem ľudí, ktorých vída každý deň. Prekvapilo ma, že môjho priateľa sa vôbec nebála, pritom ho videla prvý krát v živote
    d.ludrovcova@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  50. Zatím ne, máme malé miminko :) petra.ferencikova@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  51. Moje dcera 1 rok a 3 měsíce je stydlivě na dospělé lidí ale deti do 8 let jsou jako magnet :-) avosicka@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  52. Tak například dnes mě překvapil vzdor u mého syna, když jsme vyšli na procházku a on chtěl ihned domů, že chodit nebude.. přitom procházky má rád a dnes bylo tak krasně..
    a.taborik@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  53. Mě překvapilo, když na oslavu přišel synův strýc a syn se ke mně přisál jak klíště, bál se ho :-D přitom na cizí lidi mává a usmívá se :-D ale za pár minut to bylo zas v pořádku
    monana92@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  54. lenka.cicha@email.cz
    Na FB sleduji jako Lenka Fořtová (Cichá)
    Dcera mě překvapuje dennodenně svými nejrůznějšími reakcemi, a to jak pozitivně, tak i negativně:D Bylo by to na samostatný článek :D ;o)

    OdpovědětVymazat
  55. Sdílím
    Fb: Monča Macháčková
    monana92@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  56. Sdílím na: https://www.facebook.com/ales.taborik
    a.taborik@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  57. Ahoj, já zatím děti nemám :D
    hladkakaterina1995@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  58. Náš malý Áďa se bojí vousatých chlapů a přitom má taťku s vousama :D

    edita.drabkova@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  59. Malý má zatím 8 měsíců ale teď se od nás začíná učit různé věci :)

    zemanovaalbi@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  60. Dobrý den, hodně mě zaskočila láska, kterou malá (18 měsíců) projevuje k plyšákům a panenkám. Jak je krmí, dávám jim pusinky atd...
    kubelkova.eliska@gmail.com
    https://www.facebook.com/eliska.svobodova.9

    OdpovědětVymazat
  61. Ahoj, mě hrozně překvapilo, když asi v 10 měsících mojí dcerky dělala moje mladší ségra s ní kraviny a začala hrát infarkt a Sára z toho úplně zoufale křičela/brečela. Že už takhle malinké miminko má v sobě todle geneticky zakořeněný... v tý době vůbec nechápala, když jsem dělala, že se zlobím, ale tohle je prostě fylogeneticky dané jako důležitý pro přežití mladěte.. moc zajímavý :-) email:lidu.milka@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  62. Naše malá má občas takové záchvaty vzteku, že je až fialová, jak dlouho řve a nedýchá...ze začátku nás to překvapovalo, teď už jsme zvyklí...hlavně, když jí máme třeva stříhat nehty na nohách nebo jí sebereme to, co nám někde vzala a nemá to v jejich rukách co dělat :-) Lukis2s@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  63. https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=393569948046146&id=100021794328886 sdílím, Lukis2s@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  64. Syn mě teď překvapuje stále.at už to jsou pozitivní či negativní reakce. Záchvaty vzteku má teď celkem často od ty doby co jsem přijela z porodnice, nadruhou stranu se k sestřičce chová moc hezky a pořád ji objímá a pusinkuje q říká jak moc jí má rád 😊 MK.Michaela@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  65. Mne krasne překvapilo když mi dcera jako maličký miminko začala dávat pusinky. To bylo moc krásný. A moc se mi líbí jak projevuje lásku k zviratkum.
    můj e-mail je karolinabruzkova@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  66. Pokaždé mě to moje dítě něčím prekvapuje. Či už je to vztek, nebo radost s banalit. gabrisova.maria@gmail.

    OdpovědětVymazat
  67. Strasne me překvapuje reakce kdyz vidi, ze je mi ouvej, kdyby mohl vari pere uklizi :D A to nam jsou dva roky vzdy rekne mama haci :D prikreje a hladi :)

    Schejbalova12@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  68. Každý den mě můj syn něčím překvapí, nyní často řešíme prvni vzdor, budou mu 2 roky. J.a.j.i.n.k.a@seznam.cz Hezky den

    OdpovědětVymazat
  69. Vždy mě velice překvapí, jak dokáže být tříletá dcera v některých situacích rozumná nebo co všechno si pamatuje.
    polackovadaniela@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  70. Každý den je pro mě překvapením. Jednou se hrozně bojí vlasu, potom se jen tak vzteká, nebo si zas vezme situaci s naprostým klidem.
    nikyta159@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  71. Myslím, že každý den mě něčím novým překvapí.
    labajova.romana@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  72. Nas maly prdolka nas prekvapuje kazdy den, radostnym uvitanim a vzapeti urazenim, ze jsme si dovolili nekam odejit bez nej, tichym a silnym objetim klistete pri zkousce siren, spontanni pusinkou a vybuchem smichu pri pro nas bezne veci jako napr.uchyceni papirku mezi prsty na nohou. Svet deti je jiny a proste uzasny :-) hm153@email.cz

    OdpovědětVymazat
  73. Mám doma malého vzteklouna a už mě u něj asi nic nepřekvapí 😂 nedokáže vyjádřit emoce slovy, takže brečí a vzteká se 😔 I když před mikulášem mě dost překvapil, schoval se pod peřinu a když jsem se šla podívat jestli spinká, tak šeptem řekl, že se schovává, aby ho čert neodnesl do pekla, za to že zlobí. Tak jsem ho uklidnila a řekla mu, že ho budu celou noc hlídat 🙂
    Krisstynkac@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  74. Prekvapuje me jak muj vnuk je zcela beze strachu i vuci pejskum, ktere vubec nezna. Pejsek se na nej rozebehne, skoci na nej a on se smeje. (zrejme je to diky tomu ze od narozeni vyrusta s partou dvou stafbuliku). Casem bude samozrejme potreba korigovat, protoze ne kazdy pes je milacek.

    sach@cmail.cz

    OdpovědětVymazat
  75. Emoce dětí mi překvapují každý den. Zrovna dnes to bylo ohromné nadšení naší tříleté z prasečí hlavy v řeznictví :-D

    diby@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  76. Líbila se mi reakce bratrance našeho syna, když byli u nás poprvé na návštěvě. Náš malý uzlíček zrovna hystericky křičel, že má hlad a byl celý fialový. Jeho roční bratranec na něj šokovaně zíral s vykulenýma očima a pusou dokořán.
    dendrlinka@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  77. moje dvě dcerky překvapují neustále ať to pocitem lásky vzteku radosti kolikrát sama žasnu :)
    kutrovavendula@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  78. syn me potesil, když napsal do dopisu pro jeziska prani, ze chce poslat penize detem na unicef :-) haanyy@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  79. Verc27@emal.cz, mám tř kluky - draky, zaskočí mě vždy když se zachovají netypcky, třeba se začnou objímat, pomáhat s navzájem a podobně. Pak s říkám, že to s nim až tak špatné není. :-)

    OdpovědětVymazat
  80. lt83@email.cz
    ano,nedávno když dcerka (3roky) psala dopis pro ježíška,tak nejprve mi říká co by chtěla ona a poté a co její bratr(6M),dojala mě,že myslela i na něj a nebyla sobecka.

    OdpovědětVymazat
  81. Naše vnučka mě neskutečně překvapila, když měla sotva rok, byla obrovská vedra a ona, aniž by ji to někdo učil, brala vodu a chodila chladit packy a čumáček našemu pejskovi. Mají se moc rádi, ale tohle nás úplně dostalo :-) janaanna18@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  82. https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=210158273222696&id=100026855749392 sdíleno
    janaanna18@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  83. kamilamakovcova@seznam.cz
    když byl na mě můj syn ošklivý a za malou chvíli přišel a řekl mi, že ho to mrzí to mu byly asi 2 roky. Moje dcreka ve 14 měsících začala plakat a měla takový ten pysk, když něco provedla a já jsem jí vynadala a řekla, že je ošklivá holka. Hned se potom šla pomazlit:-)

    sdílím fb

    OdpovědětVymazat
  84. Sdílím na FB pod svým jménem. Vnučka mě letos překvapila, jak byla statečná. Nejprve se chtěla schovávat před čertem pod stolem, ale pak si všimla jeho ležícího ocásku na zemi a začala ho opatrně hladit, až se zbavila strachu a chtěla se seznámit. :) Je moc šikovná. redeba@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  85. Eva Suchomelová8. prosince 2018 v 21:35

    Naše dcera je racek a je hodně citlivá, opravdu hodne, rozpláče ji například i to když ji mladší braska nechce dát pusinku před skolkou. Sdilim na fb: Eva Suchomelová

    OdpovědětVymazat
  86. Ja si ted s pětiletym synem hodne povídám, je hrozne moc zvědavý a chtěl by o všem vsechno vědět a vždy me překvapuje, jak o věcech přemýšlí, jak ma nekdy doopravdy pravdu a nekdy fantaziruje, je to krasne období, když vám deti jeste chtějí naslouchat a hltají každé vaše slovo suezi@email.cz

    OdpovědětVymazat
  87. Majda se boji tmy nebo někam vejít sama. říká že se boji a když se jí zeptame čeho, tak říká že vlka. :) hana.dlouha125@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  88. Dcera je úžasně pozorná k ostatním dětem a pomáhá. sunshine29@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  89. Děti mě překvapují denně, jsou to upřímné stvoření a projevy jejích citů tak čisté plné lásky... Ano jsou dny kdy člověk kouká na to uvztekané stvoření, ale snažím se to zvládat s úsměvem a být nad věcí pomáhat jim se s pocity lip poprat
    luciewojkowska@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  90. https://www.facebook.com/lucie.wojkowska.5

    Sdíleno na Facebooku Lucie Wojkowská

    OdpovědětVymazat
  91. Překvapilo nás, jak malá dcerka začala poměrně brzo po narození reagovat na staršího bráchu, ta interakce je neuvěřitelná, jak když ho vidí, se začne smát, sledovat, co dělá, kopat nožičkami:-)kulhanovap@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  92. Moji dva synové mě překvapují neustále. Zrovna včera starší syn dělal úkoly a chtěl od brasky jeden bonbon, a ten mu na rovinu rekl, ze bonbon dostane, az si dodela ty ukoly.
    Lencaklimova@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  93. Snehotovap7@gmail.com Když mi ujedou nervy a zvýším na dvou a pul letého syna hlas, jeho nejčastější reakce je: 'Mami neboj, to bude dobré.'

    OdpovědětVymazat