pondělí 9. září 2019

BABY BLOG: Kendamil 3 BIO Organické batolecí mléko

Když se v Lekarna.cz dozvěděli, že už nekojím, poslali nám na testování Kendamil batolecí mléko od kraviček z Velké Británie. V posledních měsících se na sociálních sítích objevovalo poměrně hojně. Normálně nemám tendence těmhle masovým akcím propadat a spíš už pak produkty odmítám, ale musím říct, že jsem si o Kendamilu něco nastudovala a přemohla mě zvědavost. Na testování jsme dostali dvě balení Kendamil 3 BIO Organického batolecího mléka a dvě balení Kendamil 3 Batolecího mléka. Obě tato mléka jsou určená dětem od 12 do 36 měsíců věku. Kendamil ale samozřejmě nabízí mléka pro miminka už od narození.
To, co mě opravdu zaujalo (kromě nádherného, vkusného obalu, to se musí nechat!) je samozřejmě složení produktu
Tohle batolecí mléko je vyrobené z plnotučného kravského mléka od volně pasoucích se krav z oblasti Lake District. Díky tomu se zvyšuje obsah omega-3 mastných kyselin v mléce, což napomáhá snížení výskytu ekzému, astmatu a senné rýmy. Mléko není odtučněné, proto ho budou lépe snášet i děti s citlivějším trávením. Mléko s kravičkou Stellinku opravdu zaujalo. Dokonce tak moc, že se začala na jeho přípravě aktivně podílet. Společně nabíráme, sypeme i počítáme.
Ten rozdíl je patrný hned po otevření. Mléko má nažloutlou barvu, takovou jasnější než klasická umělá mléka. Má hrubší strukturu. A taky úplně jinak voní. Voní opravdu mlékem. Většina umělých mlék, které jsem do teď kupovala dětem, voněla moc sladce nebo neurčitě, ale tohle bych poznala i poslepu. Voní nádherně! A i chuť je plnější, mléčnější, méně sladká, což ale způsobilo to, že si o něj Stellinka začala říkat častěji i během dne. Před tím pila malou lahvičku mléka jen před spaním. Teď vypije minimálně dvě denně (tj. 240ml, někdy i 360ml/den). 
Příprava je snadná jako asi u všech batolecích mlék. Ohřejete požadované množství převařené vody, přidáte odpovídající množství mléka pomocí přiložené odměrky, zavřete lahvičku, pořádně promícháte, protřepete a pak ochladíte na teplotu vhodnou k pití. 
Moc se mi líbí promyšlený detail "držátka" na odměrku na spodku víčka. Je to velmi praktická záležitost. Už nemusím odměrku lovit celou zaprášenou od mléka. V balení je 800g mléka a stojí 527,-. Může se vám to zdát hodně, nicméně pro mě je dost zásadní, co svým dětem dávám jíst a pít. Ve chvíli, kdy už Stellinka nevyžaduje mléko každé tři hodiny, není kojená, normálně jí klasické jídlo, a mléko je pro ní spíš zpestření jídelníčku, ale stále důležitý zdroj vitamínů a živin, můžu si dovolit jí ho dopřát. A určitě jí ho objednám znovu! 

Tohle mléko rozhodně vůbec není špatné, naopak je výborné! Jen u nás, chudák, teď žije totálně ve stínu toho prvního. Co se ale stavění věží týče, nezůstane v koutě ani jedno! ;) 
Nepyšní se nálepkou "BIO" a "organic", takže je takovou levnější (387,-) a věřím, že i pro spoustu maminek zajímavější alternativou k jiným běžně dostupným značkám kojeneckého a batolecího mléka. V pozadí totiž stále figurují ty volně se pasoucí kravičky v Lake District. Obsahuje plnotučné mléko, nukleotidy, vitamíny, minerály, omega 3 a 6 esenciální mastné kyseliny a betapalmitát, který optimalizuje příjem vápníku.
Znáte značku Kendamil? 

5 komentářů:

  1. Krásný den Maruško :)
    Kendamil znám jen díky IG a věřím, že musí být jedinečné. My ale zůstaneme u Nutrilonu, o kterém jsem také přesvědčená, že je kvalitní a dodá do tělíčka potřebné živiny, hlavně teď přes zimní období :) Syn ho miluje, takže měnit nebudeme..
    Ale kdyby jsme nezačali s Nutrilonem, možná mých se nechala zlákat ;)

    OdpovědětVymazat
  2. Krásný den, Lenko,
    děkuji moc za komentáře! ;) Nutrilon jako ostatně všechna mléka na trhu (protože všechna jsou pečlivě testovaná!) je určitě dobrý a kvalitní. Mně ale přijde, že má zbytečně sladkou chuť (vadilo mi to hodně i u Sunaru). Firmy to samozřejmě dělají schválně, dětem to chutná a navíc je zvykají a vštěpují jim preferenci sladkého... To mi trošku vadí. Snažím se to omezovat, jak jde. Samozřejmě dětem dávám i sladké, na druhou stranu třeba u mléka pro miminka mi to vadí. :/ Je to taková skrytá past. U těch bio mlék mi prostě ta chuť přijde přirozenější, nemůžu si pomoc. Ale to je celé samozřejmě jen můj osobní názor! Nejlepší je mléko mateřské a když není možnost kojit, je skvělé, že máme UM! ;)

    OdpovědětVymazat
  3. Mě by treba zajímalo, jak hodně sladké je mateřské mléko, ale nemám odvahu to testnout ;)) zda dítě vštípení sladké chuti nemá přirozeně od malinka..
    Určitě se nehadam a věřím, že Kendamil je ještě o level výše ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To máte pravdu, mateřské je taky trošku nasládlé, ale je spíš tučné.. záleží, co maminka jí.. ale taky jsem byla na nějaké přednášce, kde nám vysloveně říkali, že se potraviny pro český trh dělají obecně sladší, že to prý preferujeme, zatímco v německu, na severu spíš frčí nakyslé chutě (myslím), takže nějaký takový trend je. Teď je otázka, zda to preferujeme od malička nebo proto, že nám to právě takhle uměle přislazují. Proto pak taky stejná značka jogurtu, cola nebo co já vím, chutná jinak v zahraničí a jinak u nás :/
      A nemyslela jsem teda jen Kendamil, ale obecně bio mléka. Tam mi prostě ten rozdíl přijde patrnější. A odráží se to samozřejmě i ve vyšší ceně.

      Vymazat
  4. Dceru jsem kojila do 13 měsíců, poté jsem zkusila snad všechna mléka na trhu - Sunar, Nutrilon, Beba, DM Bio, Hipp, žádné z nich jí nechutnalo, jedině až Kendamil. Ostatní mléka jsou často slazena maltodextrinem - obzvláště právě Sunar. Variantu Organic nekupuji, je už opravdu hodně drahá, kupujeme klasické Kendamil 3 a spokojenost.

    OdpovědětVymazat

Děkuji ♥