pondělí 5. ledna 2015

BABY BLOG: Šestý měsíc těhotenství - z komára velblouda, pokojíček

Bříško se mi vykulilo snad ze dne na den a už konečně nevypadám jen jako přejedená. :) Miminko je stále aktivnější a já si těhotenství zatím opravdu užívám. 
Ve 24. týdnu je miminko velké asi jako lilek.

Stále u mě přetrvávaly poměrně jednostranné zájmy - knížky, videa o těhotenství a porodu, e-shopy s věcmi pro miminko... Trošku mě mrzelo, že to můj přítel tolik neprožívá a dokonce si ze mě občas utahuje. Nakonec jsem ho ale přesvědčila a vysvětlila mu, že je pro mě opravdu důležité mít vše včas připravené. Hned ten večer mě naložil do auta a vyrazili jsme do OBI koupit barvy na vymalování dětského pokoje. Miminko bude s námi v ložnici, ale hrát si a trávit s ním čas budeme v pokoji, do kterého se časem snad samo bude chtít přestěhovat. Rozmýšleli jsme i nad tím, jak pokoj vybavíme, co všechno pořídíme, co vyrobíme, ..
Mimochodem to prožívání a přehánění už mě občas docela vyčerpává. Mám pocit, že všechno musí být hned a když není, tak že to nebude nikdy. Jsem schopná se začít hroutit kvůli úplné blbosti.
Taky jsme vyrazili na lov těhotenského oblečení. Chtěla jsem nějaké zimní věci. Především větší a teplejší kalhoty, ve kterých bych dochodila ty zbylé tři měsíce, ale vypadá to, že už to budu muset doklepat v těch, co mám. V záloze mám teda ještě legíny a tepláky, ale k tomu, se doufám, nebudu muset uchýlit. :) 
Moje maminka odjela na tři týdny do lázní a tak jsem spoustu času trávila s tátou. Všichni jsme se tak nějak více semkli. Je krásné mít od svých blízkých tolik lásky, pomoci a podpory. 
Každá mince má dvě strany a tak se nám nevyhly ani nějaké ty malé starosti. Začaly mi krvácet dásně a zcitlivěly mi zuby, měla jsem z toho dost nepříjemný pocit, takže mi spadl kámen ze srdce, když mi zubařka potvrdila, že je vše v pořádku, a vše se děje jen v důsledku těhotenství a změněné hladiny hormonů. Taky jsem se strachovala o naší psí slečnu, kterou jsme museli nechat vykastrovat, ale zvládla vše naprosto perfektně. Je snad ještě hravější a veselejší než dřív. Opravdu nás překvapila!
S přítelem jsme si užívali začátek adventu a s přáteli jsme plánovali Pochod za Mikulášem - dobrodružnou akci pro děti. Vše se vydařilo a děti byly nadšené!
Kontrola ve 24. týdnu dopadla na výbornou. Všechny hodnoty jsou v normě, dokonce i tlak jsem měla ukázkový. A miminko se na nás smálo! Naprosto úžasný zážitek! Dlouho jsme s přítelem diskutovali o tom, zda si necháme prozradit pohlaví miminka. Já argumentovala tím, že se nechci nechat připravit o překvapení a ten velký okamžik při porodu. Přítel by zas rád miminko oslovoval jménem a prohloubil si s ním tak vztah ještě před tím, než se narodí. Nakonec jsem to, myslím, docela vymyslela.. ale o tom někdy příště ;)
Někdy mě během dne zničehonic přepadne strašný hlad nebo žízeň. Je pravda, že se často zapomínám. Měla jsem s tím problém vždycky. Začnu něco dělat a po x hodinách si vzpomenu, že jsem dlouho nic nejedla, nepila. Od 20. do 24. týdne jsem přibrala něco málo přes 1kg.
Nejkrásnější částí dne jsou večery. Lehnu si do postele a miminko se začne radovat z většího prostoru, který mu tím poskytnu. To je pak představení! Na začátku šestého měsíce jsme tak už mohli pozorovat, jak se bříško vlní a boulí. Časem se přidaly i reakce na zvuky, světlo a tmu.

6 komentářů:

  1. No bruško sa ti pekne zväčšuje. Ja som akurát nedávno začala s nakupovanim vecičiek, včera sme boli pozerať postielky a pomaličky už to chceme všetko zhromaždovať. Taktiež chceme vymalovať izbičku, trošku to tam pomeniť, no spávať bude tiež s nami v spálni :)
    Ja som o dva týždne popredu a teda vlnenie bruška pozorujem snád už od 20.týždna.... to su doslova štuchance a kopance, a na tom mieste sa proste bruško nadvihne. Aktivne je hocikedy, či je den, či noc, proste kopance citim, ked jem, ked som hladna, ked sedím za stolom. :D Proste je to zaujímavé :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ty bláho, Mar! Chvilku tady nejsem a Ty už se kulatíš. Ty bláho...musím ten baby blog projet celej. Takže držím palce a hodně moc štěstí a zdravý mimčo :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Naprosto tě chápu! Je lepší mít vše připravené dopředu, ušetří to pak čas a starosti ;) Zas jsem si vzpomněla na jednu rádiovou reklamu: "Ale pane doktore, já to tak brzy nečekala!" - "Nebojte se, Honzík se o to postará." - "Ale ten můj je Pavel." - "Prodejna Honzík! Bezproblému tam zaparkujete, nakoupíte...." ;)

    OdpovědětVymazat
  4. :D :D Honzík nám tu teda chybí ale! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Se najde určitě nějaká jiná alternativa, třeba Jeníčka tam nemáte? :D

      Vymazat

Děkuji ♥