pátek 11. prosince 2015

event: Seminář Znakování s miminky

Začátkem listopadu jsem se společně s dalšími maminkami zúčastnila semináře o Znakování s miminky, který pořádalo Feedo v rámci akce Týdny hraček. Byla pro nás připravena zhruba dvouhodinová přednáška o znakování, malé občerstvení, prezentace hraček K´s Kids a přednáška o tom, jak správně hračky vybírat.

Mgr. Terezie Vasilovčík Šustová nám nejdříve představila sebe, svou praxi s neslyšícími, svou rodinu a tím nás vlastně krásně provedla až k samotnému znakování. Všechno to do sebe krásně zapadlo a dalo smysl. Na otázku: "Proč s kojenci a batolaty komunikovat prostřednictvím přirozených znaků a gest?" Odpovídá: "Protože to funguje!" A vzápětí nám svůj argument demostruje projekcí videa, kde její čtrnáctiměsíční dcerka znakuje "ještě", zatímco tatínek nadšeně vytváří pomocí bublifuku další bublinky a dítě je v sedmém nebi.
Jak je to možné? Děti jsou totiž chytřejší, než si většina dospělých připouští. Ideální je začít se znakováním okolo osmého měsíce věku, kdy vás je dítě schopné plně vnímat, nic vám ale nebrání znakovat už od narození, jen si na zpětnou vazbu počkáte o něco déle.
Čtřičtvrtě roku staré dítě musí sice ujít ještě pořádný kus cesty, než se s vámi domluví pomocí slov. Jeho motorický vývoj je ale podstatně rychlejší, a tak je vám v neverbální komunikaci schopné vyjádřit spoustu věcí. Tento způsob komunikace je pro ně naprosto přirozený. Aniž byste si to uvědomovali, děti vás neustále pozorují - to jak se chováte, vaše reakce, gesta. Můžete mu tedy jít vstříc a pomocí znaků mu pomoci vyjádřit jeho potřeby, myšlenky, obavy a touhy.
Na přednášku jsem šla s tím, že se o znakování s miminky chci něco dozvědět, ale že na něco takového asi nebudu mít trpělivost a odešla jsem s nadšením a odhodláním se do toho pustit! Úplně jsem tomu propadla. Mám spoustu materiálů, které se chystám nastudovat a už s Tobíkem zkoušíme zavádět první znaky. Už dokonce začal zvedat ručičku a tak divně žmoulat prstíky. Nejdřív jsem to nechápala, ale myslím, že se mě snaží napodobit. Určitě pak zpětně napíšu článek o tom, jak jsme byli úspěšní. 
Určitě mi napište, pokud byste se ode mě o znakování chtěli dozvědět víc. Pořádně to nastuduju a ráda vám předám nějaké své poznatky - jak začít, na co si dát pozor atd. Nechci si hrát na paní chytrou, ale spousta lidí nemá čas se hledáním takových informací zabývat a ocení shrnutí toho nejdůležitějšího, což chápu. Ale rozhodně nejsem žádný odborník, takže pokud se třeba potřebujete poradit o něčem konkrétním zkuste se podívat na znakovanismiminky.cz ;)
Přejeme vám krásný den!  

P.S. Máte poslední šanci zapojit se do VELKÉ VÁNOČNÍ SOUTĚŽE, hraje se o opravdu krásné a hodnotné dárečky! ;)
 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji ♥