pátek 6. října 2017

recenze: Saal digital fotokniha / Tobískovy 2 roky

Konečně jsem u Saal digital nechala pro Tobíska vyrobit fotoknihu z fotek, které vznikly u příležitosti jeho druhých narozenin. Vzhledem k tomu, že ještě nemám pořádně zpracované žádné fotky z jeho života (kromě fotoknihy, která mapuje jeho první rok a alba fotek ze Zakynthosu), je tohle docela úspěch. Půl roku po opuštění ateliéru YesPhoto tak doma konečně máme hmatatelnou vzpomínku - opravdu krásně zpracovanou fotoknihu, kterou si všichni listujeme moc rádi už teď, takže si umím představit, jakou radost nám bude dělat do budoucna... 
Celou fotoknihu si navrhnete sami v programu SaalDesigner, který je třeba si stáhnout do počítače. Vyberete si velikost knihy (vždy je všude uvedená i cena, takže vás na konci tvoření nepřekvapí žádná nesmyslná částka, což oceňuji), případně její vzhled (na výběr je z mnoha předloh, šablon) nebo se do všeho pustíte sami jako já. Bohužel jsem ale trošku narazila, protože program není ani zdaleka tak intuitivní, jak bych si představovala a s některými úpravami jsem opravdu bojovala (některé jsem nakonec i vzdala), což je asi moje jediná výtka k celému procesu.
Do pár dnů od objednání jsem doma měla hotový poklad! Opravdu kvalitně zpracovaná fotokniha s pevnými deskami a k mému překvapení i s pevnými (silnějšími) stránkami, které dětské ručičky jentak nepomuchlají! A nejvíc nadšená jsem z chytré vazby, která nepůlí a nepitvoří fotografie, takže se nemusíte bát dát fotku přes celou dvojstránku!
Tisk je opravdu kvalitní, barvy jsou jasné, fotografie ostré a vše je přesně tak, jak jste si sami nastavili (žádné nečekané změny rozměrů, přeházené fotky apod.). Fotoknihy od Saal Digital můžu tedy jedině doporučit a už se těším, až si vytvořím nějakou další třeba z letošních prázdnin. ;)
A ještě vám dlužím informace k samotnému focení. Ateliér YesPhoto můžeme jedině doporučit. Nachází se v Praze ve Vršovicích, našli jsme ho bez problémů a nebyl tam problém ani s parkováním. Ateliér je na svou velikost až neuvěřitelně dokonale vybavený, najdete tam vše (kostýmy, rekvizity, různá foto pozadí..). Samozřejmostí je i koupelna a "oddychová část" s gaučem. Samotné focení s dětmi je trošku náročnější, Tobísek ve dvou letech jen tak neposeděl, ale fotograf Radek Hensley je opravdový profesionál a skvěle si s námi všemi poradil, vyhověl našim požadavkům a sám přinesl několik skvělých nápadů, které focení krásně oživily.
Konzultace s Tobískem byla samozřejmostí. ;)
 Prostor je skvěle řešený, pláten je v ateliéru rozmístěno více, takže změna pozadí nezabere prakticky žádný čas, což je nejen při focení s dětmi velká výhoda. Za necelé dvě hodiny jsme vystřídali snad deset různých pozadí a jednou tolik rekvizit. Nějaké věci jsme měli s sebou (dráčka, kterého měl Tobísek doma od narození a fotila jsem ho s ním každý měsíc; balónek; frkačku...), jiné jsme si s dovolením vypůjčili a užili jsme si opravdu hodně zábavy.
V té době jsem natáčela těhotenský deníček, takže pokud chcete do ateliéru nahlédnou o trošku víc pusťte si vlog z 30. týdne těhotenství (v čase 12:04).
Fotek máme hromadu a ještě jednou za ně moc děkujeme, je to nádherná památka!

2 komentáře:

  1. Úžasné fotky a v knize vzpomínky na celý život. Já mám zatím zkušenosti jen s cewe fotokniha a happyfoto, ale tohle vypadá také moc dobře :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkujeme! My pak ještě s Bontia a také můžu doporučit ;)

      Vymazat

Děkuji ♥