neděle 29. října 2017

recenze: Kärcher S 650 / Podzimní úklid zahrady

Začátek podzimu je krásný barevný, ale pak přijde ta druhá méně oblíbená část, kdy je potřeba všechnu tu nádheru, která spadala ze stromů na zem shrabat a celkově zazimovat zahradu. Videa z edice Dům a zahrada měla v minulosti jen samé lepší ohlasy, tak jsem si řekla, že vám ten podzimní úklid zahrady natočím (a Kamilův kutilský počin jako bonus), ať to nevypadá, že si jen jezdíme na výlety a máme nohy nahoře. I tak jsem si to ale letos rozhodla usnadnit a půjčila jsem si metač S 650 značky Kärcher. Pokud vás zajímá, jak jsem s ním byla spokojená, nezapomeňte si po shlédnutí videa ještě přečíst malou recenzi. ↓

Se dvěma dětmi už ve své domácnosti vítám jakéhokoliv pomocníka, který by mi ušetřil nebo alespoň zjednodušil práci. Času není nazbyt a i síly se musejí lépe rozložit, takže nádobí myje od jisté doby výhradně myčka a prádlo suší sušička. Kdybyste někdo vědět o stroji, který za mě ještě utře prach, bylo by to dokonalé. ;)
Na jaře a na podzim je navíc spousta práce i venku na zahradě. Se Stellinkou v šátku se dá skvěle vařit nebo věšet prádlo, hrabat se v zahrádce, zametat nebo se k něčemu neustále ohýbat je ale dost náročné, proto na zahradu vyrážím většinou jen když Stellinka spí v postýlce nebo v kočárku. Co když ale existují pomocníci, díky kterým se i takovéhle práce dají zjednodušit tak, abych mohla mít Stellu při sobě? Rozhodla jsem se vyzkoušet zametač Kärcher, který vypadá jako taková menší sekačka na trávu. Stejným způsobem ho i tlačíte před sebou a on pomocí rotujících kartáčů zametá za vás. To už je jiná!
Stroj je opravdu skladný (rukojeť jde úplně sklopit), takže už samotný převoz byl mnohem snadnější, než jsem si představovala. Moc se mi líbí, jak jednoduché a efektivní to celé je. Zkrátka jen jezdíte sem a tam a metač zametá. Lepší je rozhodně uklízet s ním průběžně, když máte totiž velkou vrstvu nepořádku (a navíc jehličí!), musíte plochu projet opravdu hodněkrát, než se vše smete úplně dokonale a samozřejmě se také rychle plní nádoba (sběrný koš), do kterého se nepořádek hromadí. Když jsem pak ale přejela terasu každý druhý den, byla vymetená do posledního smítka a v podstatě téměř bez námahy. Čím menší kusy, tím lépe je smete! Díky promyšlené konstrukci zametací stroj umí vymést i úplné kraje dané plochy a dost dobře si poradí i v rozích. Já bych jen uvítala trošku větší ten sběrný koš, aby člověk nemusel chodit vysypávat tak často, ale to zas závisí na tom, v jakém stavu daný prostor máte a samotný stroj by pak nebyl tak skladný, takže je to něco za něco. Jak jsem říkala ve videu, nakonec jsem byla opravdu mile překvapená, že si poradil i s takovou vrstvou jehličí, protože Kamil mi tvrdil, že to metač rozhodně nezvládne a budu to muset smést koštětem. Ještě raději bych byla, kdyby si zvládl na jaře poradit s obaly z nových přírůstků na jehličnanech. Jsou to takové malé lepivé šištičky, kterých máme úplně plnou celou terasu a denně se musí zametat, jinak se nám lepí na nohy a máme je pak všude. Četla jsem na něj zatím samé kladné recenze, což je pro mě další důkaz, že je to funkční věc, kterou vám rozhodně můžu doporučit i já.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji ♥