středa 18. března 2020

tip: kniha Ruce v hlíně / Velký knižní čtvrtek

Dnes vám přináším jeden žhavý tip na dětskou knihu, která oficiálně vychází zítra v rámci velkého knižního čtvrtka a rozhodně by měla mít vaší pozornost! Já jsem na instagramu projevila nevídané nadšení :), a tak nám ji z nakladatelství Labyrint poslali o něco dříve, abych jí stihla zabalit Tobíkovi k pátým narozeninám, které jsme v sobotu oslavili doma v rodinném kroužku. Aktuální situace a počasí navíc nahrává tomu si obstarat nějakou kvalitní zábavu na doma i na ven, která vás s knihou Ruce v hlíně - Kniha pro malé zahradníky rozhodně nemine! :)



I když jsem se neupsala k žádným podmínkám sdílení a nejedná se o placenou reklamu, jsem z knihy naprosto nadšená a nedá mi to se s vámi nepodělit o náhled do jejího obsahu. Měla jsem očekávání, která ještě předčila! 
Původně jsem se totiž tak trochu mylně domnívala, že se jedná o nádherně ilustrovanou encyklopedii, ve které se děti dozvědí vše možné i nemožné o zahradě, rostlinkách a jejich pěstování. Říkala jsem si, že když ještě úplně nezaujme děti, protože jsou poměrně malé, budu se z ní naplno radovat aspoň já. Kniha Ruce v hlíně je ale plná inspirace a nápadů, jak hravou formou zapojit děti do pěstování, nápadů na tvoření a vyrábění. Zkrátka velká škála možností, jak je zaujmout, tudíž je vhodná i pro ty nejmenší zahradníčky! Zároveň nutně nemusíte mít zahradu, protože spoustu návodů si můžete vyzkoušet i doma (třeba vypěstovat si domácí bylinkovou zahrádku nebo pokojovou zeleninu, vyrobit si květináč, hmyzí hotel nebo kokedamu :))
Mě osobně nejvíce zaujalo fazolové týpí, které už je tedy prostorově náročnější, a zahradu jako jedno z mála vyžaduje (pokud si ho nezaložíte někde v lese :)). My ho s dětmi rozhodně vyzkoušíme a jsem moc zvědavá, zda se nám podaří. A zároveň se pokusím celý náš počin zdokumentovat.
Samozřejmě v knize najdete i pár stran toho encyklopedického typu, kde jsou děti prostřednictvím krásných ilustrací a jednoduchého textu seznámeny např. s druhy zeminy nebo hmyzem, se kterým se mohou potkat na zahradě.
Pokud vám tedy v domácí karanténě dochází nápady nebo se jen rádi obklopujete krásnými knihami, které mají smysl, rozhodně vám doporučuji Ruce v hlíně (konec konců ať už s knížkou nebo bez), protože je to moc prima terapie. :)
Jak se tahle jarní novinka líbí vám?


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji ♥