úterý 19. ledna 2016

BABY BLOG: Složení kojeneckých mlék aneb Jak jsem podlehla reklamě

Nejsem naivní. Vím, k čemu reklamy slouží. Čím lepší reklama tím větší pravděpodobnost, že si někdo produkt koupí. Jenže u dětských produktů (a tím spíš u potravin!) tak nějak automaticky počítáte s tím, že budou tím nej. Je to přeci pro miminka! Jenže co od takových produktů doopravdy očekáváme? Já to mám takhle:
Můj fialový svět Nutrilon Profutura
Např. Koupila jsem Tobískovi tuhle mléčnou kaši Profutura od Nutrilonu. Byla jsem přesvědčená, že dělám dobře a že mu to prospěje. Asi jsem mezi produkty tohoto typu neviděla tak profesionálně zpracovaný obal, který kaši dodává potřebnou věrohodnost - kupujete přeci něco extra s obsahem vitamínů a inspirované vědou o nutričním programování. Složení vás ani nenapadne nějak podrobněji zkoumat. To je oč tu běží? A pak jsem ochutnala. Nevím, jestli jsem vůbec někdy v životě jedla něco tak sladkého! Okamžitě jsem se zarazila. Donutilo mě to otočit krabici a začíst se do složení a nestačila jsem se divit. 63,8g ve 100gramech prášku, palmový olej..
Kdo by předpokládal, že ve složení většiny kojeneckých mlék na trhu najdete palmový olej (u těch levnějších bych to ještě chápala), že obsah sacharidů v  kaši od Nutrilonu je tak vysoký. Nejsem odborník a složení produktů do teď nemám úplně v malíčku, ale rozhodla jsem se zaměřit se více na to, co svému miminku dávám. A napadlo mě, že nejsem jediná. Většinu času se snažím připravovat mu pokrmy z čerstvých surovin, ale na noc a v noci dostává mléko, čas od času kaši a když cestujeme, kupuji i příkrmy ve skleničkách a nějaké přesnídávky. 
Proč musí být dobré vždy vyvážené něčím horším? Je to jednoduché, firmy zvykají děti na cukr a tím si pěstují své zákazníky. Proto mají maminky často problém děti od mléka odstavit. Obsahuje sice prospěšné látky, ale zároveň vytváří závislost na celý život. Nesladké nebo málo sladké už nám pak nechutná, vyhledáváme tedy dále produkty, na které jsme naprogramovaní už od dětství. 
Možná vám to připadá přehnané, vlastně jsem to trošku zdramatizovala schválně. Složení všech kojeneckých mlék je, doufám, bedlivě kontrolováno. Štve mě to z principu. Všechny přece chceme pro své děti to nejlepší! A nejsem přesvědčená, že je to právě tohle. Nechci svému dítěti dávat přeslazené mléko s palmovým olejem. Snad v dnešní době najdu nějakou alternativu. Budu tedy zkoumat, pátrat a snad vám brzy představím produkty, které nám vyhovují více. 
Sledujete složení potravin?

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji ♥