úterý 13. listopadu 2018

recenze: ALETE / Dětské BIO masozeleninové příkrmy

Asi před měsícem mi z Lekarna.cz přišla nabídka zrecenzovat Alete bio příkrmy. Nebyli si jistí, zda je tohle téma pro nás ještě aktuální. Je! Jak víte, vyrážíme často na výlety a je fajn mít nějaké hotové jídlo pro děti po ruce, protože hlad u dětí se neptá, zda je poblíž nějaký obchod nebo restaurace, ten je prostě z ničeho nic přepadne, je vždy velký a nekompromisní. A i když máte štěstí a hlad přijde ve správnou chvíli, ne vždy je to místo, o kterém si myslíte, že je správné, správné. Jako že opravdu nemají nic jiného než tlačenku nebo smažák?! Čas od času tak příkrm neodmítne ani Tobík, kterému už je tři a půl roku. 
No a hádejte, jak to dopadlo? Příkrm ve skleničce neměli oba dlouho, takže jakmile balík dorazil, museli hned začít ochutnávat. Ještě jsme ani nestačili nikam pořádně vyrazit a už nám zbylo jen pár skleniček. Alete bio příkrmy neobsahují cukry, sůl, mléčné složky, zahušťovadla ani konzervanty a naopak obsahují omega 3 a 6 mastné kyseliny a vybrané suroviny z ekologického zemědělství (viz složení produktu v odkaze u jednotlivých příkrmů níže).
Silikonové jídelní podložky Petit & Mars si taky nemůžu vynachválit!


Znám lidi, co by dětský příkrm nepozřeli, šklebí se a přijde jim to nechutné. Do dětí je ale cpou horem dolem, protože je to přece rychlejší a jednodušší než vyvářet... Já, co se jídla týče, nejsem vůbec vybíravá. Moc nesolím. Mám ráda výrazné chutě, ale na druhou stranu nemám problém vařit dětem i sobě bez koření, proto mi ani příkrmy nikdy nepřišly jako něco, co bych nepozřela (upřímně bych asi spíš měla problém dát svým dětem něco, co se mně samotné ekluje). Tobíkovi jsem vyvářela. Hodně jsem vařila v páře - maso a zeleninu, kterou jsme si pak dali i my s Kamilem a jen Tobíkovi jsem to před servírováním ještě prohnala mixérem. Stella zase naopak vařené příkrmy odmítala. Dlouho vlastně odmítala veškeré příkrmy kromě kaší, než jsem přišla na to, že jí asi vadí ta kašovitá konzistence, protože už v půl roce snědla jen to, v čem byly kousky (takže příkrmy pro děti od 10. nebo 12. měsíce). Naštěstí už jsou na trhu k sehnání takovéhle kvalitní příkrmy ve skleničce, které tu domácí stravu plnohodnotně suplují. Teď už se v tomto směru zjevně otrkala.
Je pravda, že jsem narazila na pár příkrmů, které teda opravdu nebyly nic moc a říkala jsem si, že to asi bude souviset spíš s tou psychickou stránkou věci, že jíte něco kašovitého, co se vydává za kuře se špenátem... Žádné jiné příkrmy ale u nás už dlouho nezmizely tak rychle jako teď tyhle bio od Alete, takže mi to samozřejmě nedalo a z těch vyškrábaných skleniček jsem si aspoň namázla na prst. Světe div se! Špagety chutnají opravdu jako špagety a z kuřete s bramborem je cítit kuře a brambory. Věřím tomu, že kdybych příkrmy trošku dochutila špetkou soli a nějakým italským kořením, dali bysme si ty dohladka rozmixované špagety všichni! 

Alete Bio Špagety se zeleninovou omáčkou a krůtím masem
(190g; 42,-)
Tenhle příkrm je určený těm nejmenším už od ukončeného 4. měsíce. Je to úplně hladká kašička, o které jsem si myslela, že už asi neprojde a budeme je muset věnovat nějakému mimikamarádovi, ale obě děti se po ní olizují. Zatímco u miminek budete nejspíš příkrm dělit, větší děti snědí skleničku na posezení. Po ohřátí nezapomeňte příkrm promíchat a zkontrolovat jeho teplotu, aby se miminko nespálilo. Ve sklenici se totiž obsah ohřívá rychle a nerovnoměrně. Otevřenou skleničku skladujte vždy v lednici po dobu max. 2 dnů! A v tomhle případě se opravdu nebojte obětovat, pokud by se vaše dítě s dojedením skleničky nějak loudalo. ;)

(190g; 42,-)
Tenhle příkrm je určený už větším dětem od ukončeného 6. měsíce. Je to znát jak na hustotě tak na chuti. V příkrmu nejsou žádné kousky, ale je podstatně hustší než špagetový. Při ochutnávání tohohle příkrmu jsem si vzpomněla na mého tatínka, kterému kdysi při vytrhávání zubů moudrosti zlomili čelist a nakonec mu celou pusu zadrátovali k sobě tak, že s čelistmi nehnul ani o píď a musel, myslím, šest týdnů jíst jen to, co procedil mezi zuby, takže kašovitou stravu. Vůbec se s tím nepáral a házel do mixéru, na co doma přišel. Jen díky tomu se za tu dobu neztratil, hubená jsem po něm. Tak tenhle příkrm by byl v té době, myslím, docela výhra!

(190g; 45,-)
Tenhle příkrm je také pro miminka od ukončeného 6. měsíce, ovšem chuťově ještě trošku jiná liga. Jestli ještě budeme mít to třetí miminko (o čemž už po dnešku pochybuju i já, je 23:45 a Stellu jsem udolala přesně před 10 minutama), tak budu prosit a prstíčkem hrabat, zda by si nás Alete nechtělo za krabici příkrmů vyfotit do letáku. :)
Taky máte rádi to lupnutí, když otevíráte tyhle skleničky? Ve mně vyvolává takové pozitivní, radostné emoce. Nevím, jak je to možné, když jsem prý asi do čtyř let jedla jen pudink, ale mé podvědomí, si nejspíš pamatuje i něco víc. :)
A spousta z vás mi na instagramu pod příspěvek se soutěží psala, že nevíte, že Lekarna.czpoštovné pouze 29,-, ani o vánoční soutěži, kterou každoročně pořádají a neustále vylepšují, tak vám to tímto ještě připomínám, ať se máte kde zabavit, než vypukne to předvánoční šílenství i tady. :)

1 komentář:

Děkuji ♥